VW Golf سوپرشارژ کمیاب که احتمالاً هرگز نام آن را نشنیده اید

[ad_1]

در اواخر دهه 1980 فولکس واگن با نسل دوم گلف محبوب خود که در آستانه پایان کار بود ، کمی ماجراجویانه و شجاع شد ، بنابراین سعی در آزمایش چیزهای مختلف داشت.

یکی از این موارد متفاوت ، یک نسخه SUV از Mk2 به نام Golf Country بود که در ویدئوی فوق مشاهده می کنید ، با پاکسازی زمین و توانایی آفرود واقعی. این شرکت فقط 7 هزار و 735 نمونه از کشور ساخته است که آن را بسیار نادر می کند ، اما با این وجود نادرتر از آن نسخه بسیار جالب تری از تجمع Mk2 بود.

در اواخر دهه 1980 برای شرکت در یک رقابت اتومبیلرانی 1990 در بروکسل ، بلژیک ، Golf Rallye یک نسخه 118 کیلوواتی سوپرشارژ از موتور 1.8 لیتری 8 سوپاپ تزریق سوخت VW را بسته بندی کرد ، البته به 1763 سی سی کاهش یافت (کمتر از 1781 سی سی) برای مطابقت با قوانین تغییر مکان موتور.

وقتی فولکس واگن تصمیم گرفت که بخواهد با Golf Mk2 به مسابقه خود ادامه دهد ، کاری را انجام داد که همه ما انجام خواهیم داد - یک موتور سوپرشارژ را داخل آن بیندازیم و به برخی از قوس های چرخان عالی مشت بزنیم.

عرضه شده

وقتی فولکس واگن تصمیم گرفت که بخواهد با Golf Mk2 به مسابقه خود ادامه دهد ، کاری را انجام داد که همه ما انجام خواهیم داد – یک موتور سوپرشارژ را داخل آن بیندازیم و به برخی از قوس های چرخان عالی مشت بزنیم.

Golf Rallye با قوس های چرخش جعبه ای (دقیقاً مانند آئودی quattro ، BMW E30 M3 و Lancia Delta Integrale) و چراغ های مستطیل متمایز است ، همچنین دارای سیستم چهار چرخ متحرک Syncro این شرکت است و در بلژیک ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:
* رانندگی اول: فولکس واگن گلف 8
* آیا واقعا VW نام خود را به ولتس واگن تغییر می دهد؟
* بررسی اول درایو: فولکس واگن تیگوان
* فولکس واگن های ترکیبی هنوز مدتی نیستند

طبق قوانین آن زمان گروه A ، تولیدکنندگان مجبور بودند با وسایل نقلیه “تولیدی” – آنهایی که حداقل 5000 نسخه فروخته شده اند – مسابقه دهند ، بنابراین فولکس واگن حداقل را انتخاب کرد تا Rallye را برای رقابت انتخاب کند. از این 5000 اتومبیل ، تعداد بسیار کمی از اروپا را ترک کردند. چند نفر ، راهی ایالات متحده آمریکا شدند.

گلف رالی آبی استیو اسمیت 1989 یکی از 15 نمونه خارج از اروپا و یکی از 7 تایی است که به ایالات متحده آمریکا راه یافت.

استیو اسمیت

گلف رالی آبی استیو اسمیت 1989 یکی از 15 نمونه خارج از اروپا و یکی از 7 تایی است که به ایالات متحده آمریکا راه یافت.

جیمز فولر ، معاون رئیس فولکس واگن آمریکا از حامیان اضافه شدن رالی به ترکیب ایالات متحده و کانادا بود ، بنابراین دو نفر برای آزمایش فرستاده شدند و در نهایت پنج ماشین ارزیابی دیگر به آنها پیوستند.

با این حال ، فولر در دسامبر سال 1988 هنگامی که با هواپیمای Pan Am پرواز 103 به خانه می رفت ، در اثر انفجار بمبی که تروریستهای لیبیایی بر فراز لاکربی اسکاتلند منفجر کردند ، درگذشت.

بدون اشتیاق فولر برای حمایت از پروژه ، پژمرده شد و سرانجام فولکس واگن آمریکا تصمیم گرفت که گلف رالی بسیار گران باشد (تقریباً دو برابر قیمت GTI بود) برای فروش در آمریکای شمالی ، جایی که فولکس واگن به عنوان یک کم هزینه تصور می شد ، نام تجاری.

در حالی که موتور 1763 سی سی رالی کمی کوچکتر از موتور استاندارد گلف بود ، VW برای اندازه گیری خوب سیلی به یک سوپرشارژر زد.

استیو اسمیت

در حالی که موتور 1763 سی سی رالی کمی کوچکتر از موتور استاندارد گلف بود ، VW برای اندازه گیری خوب سیلی به یک سوپرشارژر زد.

استیو اسمیت ، مالک فعلی یکی از معدود رالی هایی که به ایالات متحده آمریکا راه یافت ، گفت: “فولکس واگن به اندازه کافی برای ایجاد برش ساخته است.” “من معتقدم آنها در مجموع 5،071 مدل را برای پاسخگویی به شرایط مسابقه ساخته اند.”

اسمیت گفت که او سالها قبل از خرید یک گلف رالی در فلوریدا – یکی از تنها 15 اتومبیل شناخته شده در خارج از اروپا ، در جستجوی یک گلف رالی بود.

“من مجبور شدم آن را به مجموعه خود اضافه كنم. این کمیاب ترین فولکس واگنی است که خودم در اختیار دارم. “

قوس های چرخشی با جعبه شعله ور ،

استیو اسمیت

طاقهای چرخدار با جعبه شعله ور ، “راهپیمایی دهه 1980” را به روشی بسیار بسیار خوب فریاد می زنند.

هنگامی که اسمیت در دهه 1980 انگلیس بزرگ می شد ، Mk1 Golf GTI در اوج محبوبیت بود. در 17 سالگی ، برادر بزرگتر او اولین فولکس واگن خانواده را خریداری کرد – نسخه 1983 رانندگان MK1 Golf – عشق مادام العمر اسمیت به ماشین کوچک را برانگیخت.

وی گفت: “این کمی وسواس شد.” “من و برادرم پس انداز می کردیم تا یک GTI بخریم ، آن را دور بزنیم ، با مکانیک آشنا شویم و از نمایشگاه های اتومبیل دیدن کنیم.”

مجموعه آنها به آرامی رشد کرد. اسمیت با مدرک مهندسی برق و مکانیک فارغ التحصیل شد ، و زمانی که زندگی حرفه ای او را در سال 1999 به ایالات متحده منتقل کرد ، او و برادرش صاحب پنج مدل GTI بین آنها بودند.

چراغ های جلو پروژکتور مربع Golf Rallye نیز آن را متمایز می کند.

استیو اسمیت

چراغ های جلو پروژکتور مربع Golf Rallye نیز آن را متمایز می کند.

اسمیت گفت: “من هنگام انتقال چیز زیادی با خود نداشتم ، اما می دانستم که GTI می خواهم.” او به زودی یک موتور شانزده سوپاپ MK2 GTI 1989 خریداری کرد – اولین فولکس واگن در مجموعه ایالت خود. با توجه به گفته های وی ، فرصت خرید گلف های بیشتر “به نظر می رسید که به سرعت رشد می کند” زیرا او درگیر جامعه ای از علاقه مندان و مکانیک های خودرو شد.

امروز مجموعه وی شامل 17 فولکس واگن است که بسیاری از آنها گلف هستند. وی باارزش ترین مدلهای خود را در داخل خانه در گاراژ و کارگاه خانگی خود ذخیره می کند و بقیه در مسیر وی در کارولینای شمالی می نشینند.

در حالی که اسمیت از داشتن یکی از نادرترین مدل های فولکس واگن گلف در خارج از اروپا لذت می برد ، اما او می گوید که داشتن گلف رالی چیزی بیش از انحصار است.

تهیه شده

فولکس واگن گلف 45 ساله است – در اینجا هفت نسل اول با نقره وجود دارد.

وی گفت: “من دوست دارم آن را به افرادی نشان دهم كه شاید رالی را نشنیده باشند اما بلافاصله می توانند بگویند این گلف است و كنجكاوی هستند.” “و افرادی که درک می کنند چقدر نادر است همیشه می آیند که در این مورد با من صحبت کنند. این یک ارتباط عالی بین ما طرفداران فولکس واگن ایجاد می کند. “

با داشتن 17 وسیله نقلیه که در خانه ذخیره شده است ، بیشتر افراد مجموعه خود را کامل می دانند. اما اسمیت در حال حاضر چشم به گلف حتی نادرتر دارد: Golf Limited ، نسخه محدود MK2 که دارای موتور G60 سوپرشارژ Rallye نیز هست (VW از موتور در مدلهای Passat و Corrado G60 نیز استفاده می کرد) ، اما یک مدل جاده محور با تجملات بیشتر. فقط 71 نمونه از این مدل در جهان وجود دارد ، اما اسمیت برای این چالش آماده است.

وی گفت: “من همیشه برای گلف ها یک نقطه نرم خواهم داشت.”

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>