“dobseeker” استرالیا برای هدف قرار دادن رفتار بد در مصاحبه ها

[ad_1]

خط تلفنی جدید دولت موریسون به کارفرمایان این امکان را می دهد تا متقاضیان کار را به دلیل رد پیشنهادات شغلی ، رفتار بد در مصاحبه ها ، ملاقات های مفقود یا ترک داوطلبانه گزارش دهند.

لوئیز کنرلی / AFR

خط تلفنی جدید دولت موریسون به کارفرمایان این امکان را می دهد تا متقاضیان کار را به دلیل رد پیشنهادات شغلی ، رفتار بد در مصاحبه ها ، از دست دادن قرارها یا ترک داوطلبانه گزارش دهند.

خط جدید کارفرمایی دولت اسکات موریسون ، منتقدان با عنوان خط تلفن “dobseeker” ، به کارفرمایان این امکان را می دهد که نه تنها به دلیل رد پیشنهادات شغلی بلکه به دلیل رفتار نامناسب در مصاحبه ها ، از دست دادن قرار ملاقات ها یا ترک داوطلبانه شغل ، در افراد جویای کار ضعیف عمل کنند.

دامنه از آنچه دولت در ماه فوریه پیش بینی کرد ، هنگام اعلام شماره تلفنی برای روسا برای گزارش کارجویانی که پیشنهادات “مناسب” کار را رد کردند ، فراتر است.

این خط تلفنی که در اوایل ماه جاری راه اندازی شد ، به کارفرمایان این امکان را می دهد تا در صورت مشاهده “سوisc رفتار یا رفتار نامناسب در مصاحبه شغلی” ، “درخواست شغل نامناسب” ، “عدم شرکت در مصاحبه” یا “داوطلبانه ترک کار شغل مناسب ».

با لغو مزایای بیکاری ، به نظر می رسد افرادی که عذر موجهی ندارند. آنها می توانند دوباره درخواست دهند اما حداقل چهار هفته باید منتظر بمانند.

بیشتر بخوانید:
* “نسل متل” با ادامه نیاز مسکن اضطراری نگران بود
* چرا ما در 21 سال گذشته تقریباً 1.3 میلیارد دلار به Aussies پرداخت كرده ایم
* نیوزیلندی ها که به دلیل بیماری های همه گیر در استرالیا بیکار مانده اند ، با پایان یافتن پرداخت های JobSeeker ، خواستار حمایت بیشتر می شوند
* Labour خواستار دستمزد عادلانه است ، اما ممکن است آن را پشت انتخابات 2020 انتخاب کند
* سن گرایی: مشکل کاری قدیمی که برطرف نخواهد شد

این خط تلفنی اعضای ائتلاف را تقسیم کرده است ، و نماینده حزب لیبرال استرالیا ، بریجت آرچر ، می گوید: “این کار بسیار ساده انگارانه است ، و باعث می شود افراد متقاضی کار بیشتر شیطانی شوند ، که از نظر من غیرضروری است”.

او گفت خورشید هرالد و عصر یکشنبه اینکه مجبور شدن افراد جویای کار برای درخواست حداکثر 20 شغل در ماه باعث می شود افراد متقاضی شغل نامناسب شوند و این واقعیت که “می توانند در یک خط تلفن” قرار بگیرند “تقریباً خود تناقضی است”.

آرچر گفت: “انصاف است که بگوییم من از ابتدای کار تحت تأثیر یک خط تلفن خیلی تحت تأثیر قرار نگرفته ام.” “کل سیستم الزامات متقابل برای افراد جویای کار برای برخی از اصلاحات به تأخیر افتاده است.”

با این حال ، وارن انتچ ، نماینده پارلمان ملی لیبرال استرالیا گفت که وی هیچ مشکلی با نیازهای خط تلفن ندارد زیرا کارفرمایان در منتخبین منتخب وی در شمال کوئینزلند مرتبا با متقاضیانی روبرو می شوند که واقعاً مایل به کار نیستند.

وی گفت: “من دائماً از افرادی كه برای مصاحبه شغلی با لباس نامناسب ، بسیار رذیلانه و کاملاً آشكار به كارفرمایان احتمالی می گویند كه واقعاً نمی خواهند كار را انجام دهند ، شكایت می كنم.

دولت خط تلفن را به عنوان “روشی جدید برای مدیریت برنامه های شغلی ناشایست” توصیف می کند. این فقط می تواند گزارش هایی را در مورد افرادی که جویای کار هستند و از درآمد دریافت می کنند و در یک برنامه خدمات اشتغال شرکت می کنند ، بپذیرد. در این رهنمودها ، حقوق متقاضیان کار در مواردی که مورد شکایت قرار بگیرند ، به طور خلاصه بیان شده است.

“شما می توانید شرایط خود را قبل از تصمیم گیری توضیح دهید. اگر عذر موجهی برای نرفتن به مصاحبه یا پذیرفتن شغل مناسب دارید ، لطفاً آن را به اشتراک بگذارید. » “تا زماني كه تحقيق نهايي نباشد” هيچ اقدامي عليه شخص جوياي كار انجام نمي شود.

سخنگوی وزیر اشتغال استرالیا استوارت رابرت – که در پایان ماه مارس این پرتفوی را عهده دار شد – این کار را انجام داد خورشید هرالد و عصر یکشنبه به اظهارات مایکلیا کش ، وزیر استخدام وقت ، درباره اعلام این طرح در فوریه.

در آن زمان ، سناتور کش گفت که خط تلفن ویژه کارفرمایان این است که افرادی را که “در استخدام شغل مناسب قبول نمی کنند” گزارش دهند. وی بعداً گفت که سنا تخمین می زند که این خط تلفنی “برنامه های هرزنامه را که منابع کارفرمایان را هدر می دهد و متقاضیان اصلی را از بین می برد” و افرادی که بدون دلیل معتبر کار خود را ترک می کنند ، پوشش می دهد.

رئیس شورای اتحادیه های کارگری استرالیا ، میشل اونیل گفت که دامنه گسترده این خط تلفن “طیف گسترده ای از دلایل ذهنی را ایجاد می کند که می تواند منجر به قطع پرداخت افراد شود”.

معاون کارگر و سخنگوی اشتغال ، ریچارد مارلز گفت که خط تلفنی “از ابتدا ایده بدی بود” و “هیچ کاری برای تأمین امنیت شغلی استرالیایی ها انجام نمی دهد”.

سخنگوی اتحادیه کارگران بیکار استرالیا ، کریستین اوکانل ، گفت که این خط تلفنی خواهان کار را شیطانی می کند و برای کارفرمایان معنایی ندارد. “علاقه یک کارفرما به قلدری کسی برای گرفتن شغل مورد نظر او چیست؟” او گفت.

راسل برودبنت ، نماینده حزب لیبرال ، اظهار داشت که وی انتظار دارد دولت “درمورد افراد جویای کار” منطقی “باشد و اینکه آیا آنها باید از طریق یک خط تلفن آلوده شوند یا نه به رفتار آنها بستگی دارد.

وی گفت: “ما باید کار را برای افراد آسان تر کنیم و حتی نگه داشتن آن شغل را نیز آسان تر کنیم.” “ممکن است شرایط دیگری وجود داشته باشد که به موجب آن کسی نتواند در مصاحبه و سایر تنظیمات زندگی شرکت کند که به موجب آن خواسته های خاص دولت را برطرف می کند.”

این خط تلفنی در میان انبوهی از تغییرات در ماه فوریه اعلام شد که شامل 50 دلار استرالیا (54 دلار استرالیا) بودجه دو هفته ای پرداخت هزینه های رفاهی برای بیکاران در کنار تشدید تعهدات متقابل بود.

متقاضیان کار در استرالیا اکنون ملزم به جستجوی حداقل 15 شغل در ماه هستند که از 1 ژوئیه به 20 شغل در ماه افزایش می یابد. برخی دیگر نیز پس از شش ماه بیکاری باید در یک دوره آموزشی شرکت کنند یا برای طرح dole کار کنند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>