5 مزیت شگفت انگیز که روزنامه نگاری می تواند برای سلامتی شما داشته باشد

[ad_1]

با توجه به وضعیت فعلی جهان ، همه ما باید کمی وقت بگذاریم تا به خوبی خود را متمرکز کنیم.

مراقبت از خود هرگز آنقدر مهم نبوده است و هر چیزی که بتواند به ما کمک کند کمی احساس مثبت یا خودآگاهی داشته باشیم ، قطعاً ارزش بررسی دارد.

با توجه به این موضوع ، روزنامه نگاری برای بهبود رفاه ، سرگرمی است که قابل تأمل است. قرار دادن قلم روی کاغذ به طور منظم می تواند یک روش عالی برای کار در مورد احساس شما در خود و همچنین در مورد آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد باشد.

ما از مشاهده مثبت دنیا به درک بهتر احساسات و اقدامات خود ، برخی از مزایای شگفت انگیز را که روزنامه نگاری می تواند برای سلامتی شما داشته باشد ، بیان کردیم.

و گرچه ایده ژورنالیست نوشتن در مورد هر آنچه را دوست دارید است ، اما دشوار است که تحت تأثیر آن قرار بگیرید. بنابراین اگر تازه وارد روزنامه نویسی هستید ، برای شروع کار شما نیز چند دستورالعمل آورده ایم.

1. به شما کمک می کند تا بیشتر حواس خود را جمع کنید

ما همیشه در مورد مزایای ذهن آگاهی می شنویم و قطعاً عادت بسیار خوبی است که خود را درگیر آن کنید. اما اگر تمرین های معمول ذهن آگاهی ، مانند مدیتیشن ، واقعاً برای شما مفید نیستند ، روزنامه نگاری می تواند یک گزینه عالی باشد.

ژورنالینگ می تواند یک روش عالی برای کنار گذاشتن زمان برای حضور بیشتر و داشتن احساسات عاطفی باشد و فضایی را ایجاد می کند که می توانید روی احساس خود در لحظه تمرکز کنید. تأمل منظم بر احساس شما از نظر جسمی و عاطفی راهی عالی برای یادگیری بیشتر در مورد خود است ، و بهبود خودآگاهی هرگز چیز بدی نیست!

ژورنالی

2. می تواند خلاقیت شما را بهبود بخشد

قرار دادن قلم روی کاغذ به طور منظم یک روش عالی برای کار کردن عضلات خلاق است و به شما کمک می کند تا سریعتر وارد جریان خلاق شوید.

ژورنال شما باید فضایی باشد که نگران مواردی مانند گرامر ، هجی یا علائم نگارشی نباشید و در عوض فقط آزادانه و بدون محدودیت بنویسید. با ایجاد ژورنال و فضایی که می توانید جنبه هنری خود را در آن بپذیرید ، می توانید با طرح و طرح ژورنال خود نیز خلاقیت به خرج دهید.

3. می تواند احساس مثبت تری در شما ایجاد کند

پذیرش روزنامه نگاری می تواند به شما کمک کند تا نیمه تمام شیشه را به زندگی نزدیک کنید.

تأمل منظم در مورد چیزهایی که به دست آورده اید ، آنچه به خاطر آن سپاسگزار هستید و چه چیزی شما را به وجد می آورد ، مغز شما را به دیدن چیزهای خوب تربیت می کند و در نهایت چشم انداز مثبت تری از زندگی ایجاد می کند.

ژورنالی

4- استرس و اضطراب را کاهش می دهد

ژورنالینگ می تواند یک سرگرمی کاملا درمانی باشد زیرا برای تأمل در زمینه های زندگی شما که بیشترین استرس را به شما وارد می کند بسیار مناسب است. همچنین می تواند به شما کمک کند درک کنید که چگونه رفتارها یا اعمال شما تحت تأثیر احساسات شما قرار می گیرند.

به جلو ، این خودآگاهی می تواند به شما کمک کند منابع استرس را در زندگی خود شناسایی کنید و به شما کمک کند عادت های بدی را که می خواهید له کنید ، تشخیص دهید. مشابه درمان ، گذر از حرکات نوشتن آنچه در ذهن شماست و خواندن آن می تواند منجر به احساس نگرانی در زندگی شما شود.

5. می تواند به شما کمک کند تا در جهت دستیابی به اهداف خود کار کنید

از زمانی که صرف روزنامه نگاری می کنید می توانید مواردی را که می خواهید به دست آورید ترسیم کرده و مشخص کنید که برای رسیدن به این اهداف چه اقداماتی را می توانید انجام دهید.

ایجاد لیستی از اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و شناسایی گام های واقع بینانه ای که می توانید در جهت دستیابی به آنها بردارید ، مطمئناً شما را یک قدم به مکانی که می خواهید نزدیک کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه اهدافی برای شما مهمترین هستند و بنابراین باید بیشترین وقت و توجه را به خود اختصاص دهید.

برخی از دستورالعمل های ژورنالی برای شروع کار …

  • چه چیزی به شما الهام می کند؟
  • نظر شما در مورد جفت روح چیست؟
  • سه موردی را که امروز از آنها سپاسگزار هستید ذکر کنید
  • سه ویژگی که در مورد خود دوست دارید را ذکر کنید
  • مشکل یا مسئله ای که در حال حاضر با آن روبرو هستم چیست؟
  • احساس من چه تاثیری بر رفتار من داشته است؟
  • سه هدف کوتاه مدت و سه هدف بلند مدت را ذکر کنید. برای شروع کار در جهت رسیدن به این اهداف چه کاری می توانم انجام دهم؟

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>