کشتی های گیر کرده در کانال سوئز مصر حمل و نقل جهانی را به خطر می اندازد

[ad_1]

مقامات گفتند ، یک کشتی باری به اندازه آسمان خراش روز پنجشنبه در سراسر کانال سوئز مصر گودال شد ، زیرا حداقل 150 کشتی دیگر که نیاز به عبور از آبراه حیاتی مهم دارند ، منتظر روشن شدن انسداد هستند.

کشتی Ever Given ، یک کشتی با پرچم پاناما که بار بین آسیا و اروپا را حمل می کند ، روز سه شنبه در کانال باریک و مصنوعی ساخته شده توسط انسان که قاره آفریقا را از شبه جزیره سینا تقسیم می کند ، درگیر شد. با گذشت زمان ، هنوز تلاش برای آزادسازی کشتی با استفاده از لایروب ، حفاری و کمک به جزر و مد زیاد کشتی کانتینر را کنار نگذاشته است – این ارزش میلیارد دلار بار را تحت تأثیر قرار داده است.

به نشانه آشفتگی جهانی که این انسداد ایجاد کرده است ، صاحب ژاپنی کشتی حتی روز پنجشنبه برای این حادثه عذرخواهی کتبی کرد.

یک مقام مصری روز چهارشنبه هشدار داد که پاکسازی کشتی ممکن است حداقل دو روز طول بکشد.

اعتبار نیافته / AP

یک مقام مصری روز چهارشنبه هشدار داد که پاکسازی کشتی ممکن است حداقل دو روز طول بکشد.

Shoei Kisen Kaisha Ltd گفت: “ما مصمم هستیم که به سختی کار کنیم تا این وضعیت را در اسرع وقت حل کنیم.” “ما می خواهیم از همه طرفهای آسیب دیده از این حادثه ، از جمله کشتی هایی که در سفر هستند و قصد سفر از طریق کانال سوئز را دارند ، عذرخواهی کنیم.”

بیشتر بخوانید:
* کانال سوئز پس از گیر افتادن کشتی عظیم کانتینری از هر دو جهت مسدود شد
* کشتی باری به اندازه آسمان خراش را ببینید که کانال سوئز مصر را مسخ کرده و مسدود کرده است
* حفار کوچکی که می خواهد یک کشتی کانتینر دار غول پیکر را که در کانال سوئز مصر گیر افتاده است ، به حرکت در آورد
* اندازه کشتی گیر کرده در کانال سوئز مصر با بناهای دیدنی نیوزلند مقایسه می شود

یک مقام مسئول کانال کانال مصر گفت که مقامات مجدداً کار کردند تا کشتی را صبح روز پنجشنبه پس از توقف شب آزاد کنند. این مقام که خواست نامش فاش نشود زیرا مجاز به گفتگو با خبرنگاران نیست ، گفت که کارگران امیدوارند از تخلیه کانتینر از کشتی جلوگیری کنند زیرا انجام این کار یک روز طول می کشد.

تاکنون ، لایروبیان سعی کرده اند گل و لای اطراف کشتی عظیم را پاک کنند. قایق های یدک کش ، کشتی را در کنار آن تکان می دهند و سعی می کنند حرکت خود را بدست آورند. از ساحل ، حداقل یک بک له در سواحل شنی کانال حفر شد ، که نشان می دهد کمان کشتی در آن شخم زده است.

لنگرگاه کشتی ها در دریاچه تیمساه ، اسماعیلیه ، در نیمه راه کانال سوئز مصر در روز پنجشنبه.  حداقل 150 کشتی منتظر استفاده از کانال سوئز هستند پس از اینکه یک کشتی باری به اندازه آسمان خراش در مسیر آبراه حیاتی قرار گرفت.

سام مادی / AP

روز پنجشنبه لنگرگاه کشتی ها در دریاچه تیمساه ، اسماعیلیه ، در نیمه راه کانال سوئز مصر است. حداقل 150 کشتی منتظر استفاده از کانال سوئز هستند پس از اینکه یک کشتی باری به اندازه آسمان خراش در مسیر آبراه حیاتی قرار گرفت.

برنارد شولت شیپ منیجمنت ، شرکتی که Ever Given را مدیریت می کند ، گفت که خدمه 25 نفره کشتی ایمن هستند و از آنها حساب می شود. Shoei Kisen Kaisha گفت که همه خدمه از هند آمده اند.

برنهارد شولته شيپ مديريت گفت: اين كشتي دو خلبان از مركز كانال مصر در داخل ناو داشت تا آن را هدايت كند ، هنگامي كه زمين زمين ساعت 7:45 صبح سه شنبه (به وقت محلي) اتفاق افتاد.

شرکت های ارائه دهنده خدمات کانال Leth Agence گفت که حداقل 150 کشتی منتظر پاکسازی Ever Give هستند ، از جمله شناورهای نزدیک بندر سعید در دریای مدیترانه ، بندر سوئز در دریای سرخ و آنهایی که قبلاً در سیستم کانال دریاچه بزرگ تلخ مصر گیر کرده بودند.

کشتی های باری که قبلاً در Ever Given در کانال بوده اند برای آزادسازی کانال به جنوب بندر سوئز برگردانده می شوند. مقامات امیدوارند که وقتی می توانند آن را آزاد کنند ، همان کار را انجام دهند.

Ever Given با کمان چسبیده به دیوار در کانال سوئز مصر نشسته است.

اعتبار نیافته / AP

Ever Given با کمان خود را به دیوار کانال کانال سوئز مصر چسبیده است.

Evergreen Marine Corp ، یک شرکت بزرگ حمل و نقل مستقر در تایوان که این کشتی را اداره می کند ، در بیانیه ای گفت که Ever Given هنگام ورود از دریای سرخ به کانال ، توسط باد شدید غلبه کرده اما هیچ یک از ظروف آن غرق نشده است.

یک مقام مصری ، که با او صحبت کرد آسوشیتدپرس به شرط ناشناس ماندن ، زیرا وی مجاز به توجیه روزنامه نگاران نبود ، به همین ترتیب باد شدید را مقصر دانست. پیش بینی کنندگان مصری گفتند: وزش باد شدید و طوفان شن این منطقه را گرفتار کرده است ، وزش باد تا 50 کیلومتر در ساعت است.

گزارش اولیه حاکی از آن بود که کشتی قبل از حادثه دچار خاموشی برق شده است ، چیزی که برنهارد شولته ناشر مدیریت روز پنجشنبه آن را انکار کرد.

این شرکت گفت: “بررسی های اولیه هرگونه خرابی مکانیکی یا موتور را دلیل زمین شدن می دانند.”

این تصویر ماهواره ای از Planet Labs Inc. کشتی باری MV Ever Given را نشان می دهد که در کانال سوئز گیر کرده است.

آزمایشگاه های سیاره. / AP

این تصویر ماهواره ای از Planet Labs Inc. کشتی باری MV Ever Given را نشان می دهد که در کانال سوئز گیر کرده است.

سه شنبه دومین تصادف بزرگ مربوط به Ever Given در سالهای اخیر بود. در سال 2019 ، کشتی باری به یک کشتی کوچک برخورد کرد که در رودخانه البا در شهر بندری هامبورگ آلمان پهلو گرفته بود. مقامات آن زمان باد شدید را مقصر این برخورد می دانند که باعث آسیب شدید کشتی شد.

این بسته می تواند بر حمل و نقل نفت و گاز از خاورمیانه به اروپا تأثیر بگذارد که برای جلوگیری از قایقرانی در اطراف آفریقا به کانال متکی هستند. قیمت نفت خام برنت معیار بین المللی روز پنجشنبه بالای 63 دلار در هر بشکه ایستاد.

به طور کلی ، مجله مشهور حمل و نقل Lloyd’s List تخمین می زند که هر روز کانال سوئز بیش از 9 میلیارد دلار کالا را که باید از طریق آبراه عبور کند ، مختل می کند. این مجله می گوید ، یک چهارم از کل ترافیک کانال سوئز در روز از کشتی های کانتینری مانند Ever Given حاصل می شود.

در این عکس که توسط اداره کانال سوئز منتشر شده است ، سرلشکر اوساما ربعی ، رئیس سازمان کانال سوئز ، در سمت راست دوم ، با دیگر کارکنان موجود در یک قایق در نزدیکی کشتی باری گیر کرده Ever Given صحبت می کند.

اعتبار نیافته / AP

در این عکس که توسط اداره کانال سوئز منتشر شده است ، سرلشکر اوساما ربعی ، رئیس اداره کانال سوئز ، دومین سمت راست ، با دیگر کارکنان موجود در یک قایق در نزدیکی کشتی باری گیر کرده Ever Given صحبت می کند.

Ever Given که در سال 2018 با طول تقریبی 400 متر و عرض 59 متر ساخته شده است ، از بزرگترین کشتی های باری در جهان است. این می تواند حدود 20،000 کانتینر را همزمان حمل کند. پیش از این در بندرهای چین قبل از حرکت به سمت روتردام در هلند بوده است.

کانال سوئز که در سال 1869 افتتاح شد ، یک حلقه مهم برای نفت ، گاز طبیعی و بار فراهم می کند. این کشور همچنان به عنوان یکی از برترین ارز آوران ارزی مصر باقی مانده است. در سال 2015 ، دولت رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی توسعه عمده کانال را به پایان رساند و به آن امکان داد بزرگترین شناورهای جهان را در خود جای دهد. با این حال ، Ever Given در جنوب آن قسمت جدید کانال پهلو گرفت.

این روز سه شنبه آخرین حادثه ای است که در میان بیماری همه گیر دریایی را تحت تأثیر قرار می دهد. به دلیل بیماری همه گیر ، صدها هزار نفر در کشتی ها گیر کرده اند. در همین حال ، تقاضا برای حمل و نقل افزایش یافته و فشار بر ملوانان خسته را افزایش می دهد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>