پنج روش برای SMEs برای مدیریت بهتر امور مالی در دنیای پس از Covid

[ad_1]

نظر: چالش های مالی در میان اختلالات زنجیره تأمین و محدودیت های نقدینگی ، شرکت های کوچک و متوسط ​​ما را در سراسر شیوع Covid-19 عقب نگه داشته است.

در حالی که SME ها بطور فعال در مسیر بهبودی پیشرفت می كنند ، آماده شدن این مشاغل برای هرگونه بحرانهای مشابه Covid بسیار مهم به نظر می رسد.

یک رویکرد تغییر یافته نسبت به مدیریت مالی برای اطمینان از تداوم تجارت و پیمایش روان در زمان های آینده بسیار مهم به نظر می رسد.

با توجه به این زمینه ، در اینجا چند نکته اصلی برای SME ها برای کاهش فشارهای مالی در جهان پس از Covid آورده شده است:

بیشتر بخوانید:
* تجزیه و تحلیل SWOT نشان می دهد که چگونه کسب و کارهای کوچک نیوزیلند هوای Covid-19 را دارند
* نگاهی گذرا به سه روند نوظهور که آینده کسب و کارهای کوچک را متحول می کند
* پنج طرح پشتیبانی تجاری که در پی Covid-19 زیر رادار رفته اند

بررسی بار بدهی ها را انجام دهید

مشاغل پر از بدهی اولین کسانی هستند که با وقوع یک واقعه قو سیاه مانند Covid-19 به یک اقتصاد دچار شکست می شوند.

بنابراین ، برای SME ها مهم است که بار بدهی را در سطوح قابل کنترل حفظ کنند تا سلامت مالی خوبی را در زمانهای نامشخص حفظ کنند.

برای جلوگیری از افتادن در دام بدهی ، شرکت های کوچک و متوسط ​​نیاز به بررسی وام های خود دارند ، در حالی که اعتبار اضافی را فقط برای اهداف اساسی می گیرند.

گرفتن بدهی اضافی بدون پشتوانه عملیاتی محکم می تواند منجر به ایجاد بدهی اضافی شود و بر سلامت مالی تجارت تأثیر بگذارد.

بازپرداخت وام های موجود به موقع و نگه داشتن جدول نسبت بدهی به درآمد می تواند به SME ها بیشتر در کاهش تعهدات بدهی کمک کند.

برای اینکه سطح بدهی قابل کنترل باشد ، مشاغل همچنین می توانند با وام دهندگان موجود خود تغییر ساختار بدهی دهند یا با انجام انتقال تعادل با نرخ بهره کمتر ، بدهی خود را از یک وام دهنده جایگزین بازپرداخت کنند.

به یاد داشته باشید ، مشاغلی که سطح بدهی خود را پایین نگه می دارند در حالی که به طور موقت از توسعه مصالحه می کنند ، معمولاً یک حرکت رشد مطلوب را برای مدت طولانی حفظ می کنند.

یک برنامه شفاف تجاری تنظیم کنید

یک طرح تجاری روشن به طور کلی در سه رکن اصلی یک تجارت – عملیات ، بازاریابی و امور مالی شفافیت ایجاد می کند.

از جنبه مالی ، یک طرح تجاری باید جزئیات آنچه را که یک شرکت در پرداخت حقوق ، هزینه ، مالیات و سایر پرداخت های متفرقه ممکن است بپردازد ، بیان کند.

یک طرح تجاری کاملاً مشخص به یک کسب و کار کمک می کند تا میزان سرمایه مورد نیاز و کاربرد بالقوه آن سرمایه را تعیین کند. این فرآیند می تواند به یک SME کمک کند تا سرمایه خود را برای تجارت جمع کند و همان کار را به طور موثر انجام دهد.

SME ها همچنین می توانند برنامه های تجاری خود را در شرایط دشوار اقتصادی که مدل های مالی موجود آنها نتوانند اهداف خود را تحقق بخشند ، بازنویسی کنند.

علاوه بر این ، یک طرح تجاری موثر همچنین می تواند مبنایی را برای SME ها برای پیشنهادات مالی فراهم کند و به آنها در جذب سرمایه گذاران خارجی کمک کند.

آغوش فناوری دیجیتال

بیماری همه گیر Covid-19 به عنوان فرصتی برای SME ها بوجود آمد تا از طریق سرمایه گذاری در فناوری ، توانایی دیجیتالی خود را تقویت کنند.

در حالی که چندین پیشرفت تکنولوژیکی مختلف در عصر مدرن برای مشاغل موجود است ، اما انتخاب مناسب می تواند به SME ها کمک کند تا بتوانند امور مالی خود را در دنیای پس از COVID بهتر مدیریت کنند.

این که هدف ادغام فرآیندها ، تقویت مدیریت زنجیره تأمین یا مدیریت مطالبات باشد ، فناوری مناسب می تواند ضمن افزایش بهره وری ، به مشاغل کمک کند تا سود خود را افزایش دهند.

SME های علاقه مند به ارزیابی وضعیت مالی و هزینه های بودجه شرکت می توانند یک نرم افزار حسابداری خوب خریداری کنند که می تواند بار زیادی از نیروی کار آنها را متحمل شود.

به طور مشابه ، یک داشبورد مالی که بینشی از نیازهای مالی یک کسب و کار را فراهم می کند ، توسط SME ها می تواند برای مدیریت سرمایه موثر استفاده شود.

علاوه بر این ، مشاغل همچنین می توانند از نرم افزار مدیریت موجودی برای خودکارسازی فرآیندها و بررسی سفارشات و تحویل های خود استفاده کنند. این می تواند ضمن کاهش هزینه های اداری ، تحویل به مشتریان را تسریع کند.

از پرداخت به موقع مشتری اطمینان حاصل کنید

SME ها به دلیل تأخیر در پرداخت مشتری می توانند با مشکلات عظیم مالی و عملیاتی روبرو شوند. بنابراین ، برای کسب و کارها بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنند مشتریانشان برای محصولات و خدمات خود به موقع پرداخت می کنند.

برای کاهش خطر تأخیر یا عدم پرداخت ، SME ها می توانند از ابزاری برای پرداخت پایانه مجازی استفاده کنند که به آنها امکان ارسال نامه الکترونیکی با پیوند پرداخت را پس از تحویل سرویس می دهد.

علاوه بر این ، SME ها می توانند راه حل های ساده پرداخت نقدی را به مشتریان ارائه دهند تا تجربه پرداخت خود را ساده کنند. این راه حل ها می تواند شامل گزینه های پرداخت تلفن همراه ، سبد خرید آنلاین و صورتحساب دیجیتالی مکرر باشد.

ارسال یادآوری پرداخت ها در بخش های نامه فاکتور نیز می تواند احتمال دریافت پاسخ از مشتریان را بهبود بخشد. علاوه بر این ، مشاغل باید سعی کنند شرایط اعتباری و شرایط خود را از همان ابتدا واضح نشان دهند تا ریسک پرداخت دیر هنگام را کاهش دهند.

مدیریت جریان نقدی

مدیریت گردش وجوه نقد برای موفقیت یک کسب و کار بسیار مهم است زیرا نقدینگی ناکافی می تواند منجر به شکست در تجارت شود. برای کسب و کارها مهم است که از همان ابتدا وضعیت جریان وجوه نقد خود را بررسی کنند تا سلامت مالی خوبی داشته باشند.

برای مدیریت جریان وجوه نقد ، SME ها می توانند از طریق تهیه صورت جریان وجوه نقدی ، جریان نقدی را که در مشاغل و تجارت خارج می شود ، تحت نظر داشته باشند. این روزها ، مشاغل همچنین از نرم افزار حسابداری آنلاین استفاده می کنند که صورت جریان وجوه نقد را به عنوان یکی از گزارش های معمول خود ارائه می دهد.

بررسی گزارش های تجاری و عملیات مالی علیه فروش و حاشیه عملکرد نیز می تواند به SME ها در مدیریت کارآمد جریان نقدینگی کمک کند. بعلاوه ، مدیریت جریان وجوه نقد به شرکتهای کوچک و متوسط ​​نیاز دارد که اعتبار ، بدهی ، بهره و خرید خود را ارزیابی کنند در حالی که به دنبال سرمایه برای رشد تجارت هستند.

به طور خلاصه ، برای SME ها ضروری است که استراتژی های مناسب مدیریت پول را متناسب با اهداف تجاری خود برای عبور از مشکلات احتمالی مالی به کار گیرند. علاوه بر این ، شرکت های متوسط ​​و متوسط ​​باید برای شکوفایی در واقعیت پس از همه گیری ، درسهایی را که از بیماری همه گیر Covid-19 آموخته اند ، دنبال کنند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>