نیوشاب به دلیل پخش کلیپ اتاق خبر از “معکوس کردن معکوس” Oranga Tamariki 1500 دلار جریمه نقدی

[ad_1]

نیوشاب وقتی استانداردهای صدا و سیما پیدا کرده است ، وقتی فیلم ویدئویی اتاق خبر از بچه ها را از خانه های نگهداری شده اورانگا تامارکی بالا می برد ، قوانین حریم خصوصی را نقض کرد.

اتاق خبر به اتهامات کیفری روبرو است پس از انتشار مستند “معکوس کردن”. این اتهام را رد کرده است.

گفته می شود این وب سایت گزارشی از دادرسی در دادگاه خانواده را منتشر کرده است که شامل اطلاعات شناسایی افراد زیر 18 سال ، بدون اجازه دادگاه است.

در تاریخ 26 نوامبر ، نیوشاب یک داستان در مورد یک اوج گرفتن که شامل اتاق خبر است را پخش کند تصاویری که کودکان را از خانواده های پذیرای خود جدا می کند.

بیشتر بخوانید:
* رسانه خبری اتاق خبر پس از ماجرای “افزایش معکوس” با اتهام کیفری روبرو شد
* استانداردهای صدا و سیما در زیر شکایات reo “خط و نشان می کشد”
* جزئیات: صحبت درباره اورانگا تامارکی
* مقامات استاندارد به دنبال نظارت بر پخش مستقیم فیلم ها و پخش مستقیم رسانه های اجتماعی هستند

چهره هایشان تار شده بود ، اما لباس و موهایشان خسته نبود. صدای آنها نه مبدل بود و نه مردم اطرافشان.

شخصی از این قطعه به سازمان استاندارد پخش (BSA) شکایت کرد و گفت این “نقض فاحش” حریم خصوصی کودکان است.

نیوشاب بخشی از مستند اتاق خبر در مورد اورانگا تاماریکی را که کودکان را از خانه های نگهداری می کند ، پخش کرد.  (عکس پرونده)

نیوشاب بخشی از مستند اتاق خبر در مورد اورانگا تاماریکی را که کودکان را از خانه های نگهداری می کند ، پخش کرد. (عکس پرونده)

شاکی گفت ، آنها موافقت نکردند که فیلمبرداری شوند و به راحتی قابل شناسایی بودند.

“این نقض حق حفظ حریم خصوصی کودکان و استفاده از آنها است.”

پخش کننده Discovery NZ ، مالک تولید کننده Newshub Three ، گفت که این خبر را نقض حریم خصوصی نمی داند.

به گفته آن ، تمرکز بر عواقب سیاسی صعود بود.

در این گزارش آمده است: “برای یك عضو از عموم مردم كه این پخش را مشاهده می كنند ، هویت كودكان در فیلم مختصری كه در ابتدای داستان نشان داده می شود ، مشخص نیست.”

“این پخش هیچ مطلبی را در روز پخش نشان نداد که بتواند شناسایی کودکان را برای عموم مردم امکان پذیر کند.”

ویدیوی اصلی و داستان مربوط به اتاق خبر از آن زمان با حکم دادگاه حذف شده است. Newshub همچنین ویدیو را از وب سایت خود حذف کرده است.

در تصمیم BSA گفته شده است كه رسانه ها نقشی اساسی در روشن كردن موضوعات سخت دارند و علاقه عمومی مردم به این خبر بسیار زیاد است.

با این حال ، محافظت از منافع کودکان باید در تصمیم گیری های سرمقاله مهم باشد.

در این تصمیم آمده است: “در این حالت ، آسیب احتمالی به کودکان نشان داده شده و خانواده های آنها با پوشاندن نامناسب هویت آنها در شرایط بسیار حساس و ناراحت کننده ، بیش از آزادی بیان و میزان علاقه عمومی برای نشان دادن فیلم است.”

“ما راضی نیستیم كه صدا و سیما به اندازه كافی از پتانسیل شناسایی اره منبت کاری اره برقی آگاه بوده و آسیب احتمالی این امر را به وجود آورد.”

دیسکاوری NZ اذعان کرد که می توان اقدامات بیشتری برای جلوگیری از شناسایی کودکان انجام داد و به مقام اطمینان داد “چنین مراقبتی در پخش های بعدی انجام خواهد شد”.

BSA به Discovery NZ دستور پرداخت 1500 دلار به تاج را داد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>