نظرسنجی ، اندوه و عصبانیت مائوری را از تجربیات روزمره نژادپرستی نشان می دهد

[ad_1]

تحقیقات جدیدی که امروز منتشر شده نشان می دهد که 93٪ از مائوری های Aotearoa هر روز نژادپرستی را تجربه می کنند و حتی بیشتر – 96٪ – می گویند نژادپرستی مشکلی برای زنان آنها است.

تحقیقات نشان می دهد که تعاریف قانونی نژادپرستی و تبعیض در توصیف وسعت ، عمق و هزینه واقعی نژادپرستی برای مائوری کوتاه است. این هزینه هم بر سلامت جسمی و هم روانی تأثیر دارد.

این تحقیق – Whakatika: بررسی تجارب نژادی نژادی مائوری – توسط م Wسسه مستقل محیط زیست و سلامت مائوری ، Te Atawhai o te Ao ، در ولینگتون آغاز شد.

دکتر Rāwiri Tinirau ، مدیر م Wسسه kaupapa M -ori مستقر در Whanganui ، گفت: این تحقیق 2000 Māori را در سراسر Aotearoa در سال 2019 و 2020 مورد بررسی قرار داد تا طیف کاملی از تجربیات روزمره و روشهای مقابله ، مخالفت و نژادپرستی را برای مائوری شناسایی کند.

بیشتر بخوانید:
* گراهام بل ، در میان تماس هایی برای لغو برنامه “نژادپرستانه” ، از پلیس ده 7 دفاع می کند
* دانشجویان کورا به دلیل صحبت کردن در مئوری و انجام حکا در جلسه شورا به طرز نژادی طعنه می زدند
* تنیسور رده بالای کیوی برای مهمانی پوکانا عذرخواهی کرد

“ما با دانستن اینکه نژادپرستی چیزی است که مردم ما تجربه کرده اند ، وارد این تحقیق شدیم ، اما حتی از داده هایی که مستقیماً از مردم ما گرفته شده و ما تصویری از چگونگی تعبیه نژادپرستی روزمره در بافت کشور ما را شگفت زده کرده ایم.” دکتر تینیراو گفت.

“نژادپرستی فراگیر است – این نظرسنجی ماهیت و تأثیر آن را بر زندگی روزمره ما نشان می دهد. Whakatika برای ارائه صدای مائوری در مبارزه برای از بین بردن نژادپرستی انجام شد. نژادپرستی روزمره مانع از این می شود که زندگی خود را به روشی که می خواهیم ادامه دهیم. این ساختارهای قدرت موجود را که به طور سیستماتیک از مایوری آسیب می بینند ، قادر و حفظ می کند. “

نژادپرستی توسط مائوری به عنوان عمل و حذف از جمله تجاوزات خرد و كلان ، بازنمایی رسانه ها ، جهل و بی احترامی تجربه شد. این شامل بی اعتباری دانش مائوری ، تلفظ غلط نام های مائوری و جشن استعمار با مجسمه ها و بناهای تاریخی استعماری بود.

این نظرسنجی بخشی از برنامه تحقیقاتی He Kokonga Ngākau: M ofori Ways of Healing، Recovery and Reflecting است که توسط شورای تحقیقات بهداشتی نیوزیلند برای بررسی آسیب های بین نسلی تأمین شده است.

مäسسه مستقل محیط زیست و بهداشت ، دکتر Räwiri Tinirau ، مدیر حفاظت جهانی Whakatika: بررسی تجارب نژادی نژادی در ولینگتون ، Whakatika:

موانا الیس / گزارش دموکراسی محلی

مäسسه مستقل محیط زیست و بهداشت مائوری ، دکتر روویری تینیرائو ، مدیر حفاظت جهانی ، اصلاحیه: بررسی تجربیات نژادپرستی ماوری را در ولینگتون راه اندازی کرد.

دکتر تینیرائو گفت که این تحقیق تصویری تلخ از مبارزات روزمره مائوری را نشان می دهد. به عنوان مثال ، هنگام خرید یا جستجوی خدمات ، 89٪ از مائوری گفتند كه به دلیل ماوری بودن كمتر كمك می كنند و بیشتر آنها را تحت تعقیب ، تماشا قرار داده اند یا از آنها خواسته اند كه كیف های خود را در مغازه باز كنند.

یک چهارم افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند گفتند که آنها همیشه یا اغلب تحت پیگیری قرار می گیرند. هشتاد و هفت درصد دیگر دیده شده بودند که سایر مائوری ها در مغازه ها رفتار ناعادلانه داشتند. بیشتر مائوری ها (79٪) گفتند كه رسانه های غیر مائوری دائماً یا غالباً ماوری را به تصویر می كشند و از 71٪ مائوری ها با نام مائوری ، بیشتر آنها (53٪) مجبور بودند نام خود را به طور مرتب توضیح دهند یا هجی كنند.

در این نظرسنجی س askedال شد که مائوری هنگام قرار گرفتن در معرض نژادپرستی چه احساسی دارد ، با شرکت کنندگان گفتند که از تجربه های خود به شدت ناراحت یا عصبانی هستند.

دکتر تینیرائو گفت: “این نشان می دهد که نژادپرستی بر سلامتی فرد – از نظر جسمی و روحی – و همچنین وایورا تأثیر زیادی دارد.” “آسیب های نژادپرستی شامل غم و اندوه و عصبانیت است. نژادپرستی به انتقال ارتباطات آسیب می زند و توانایی انتقال اطلاعات مائوری به نسل های آینده را از بین می برد. “

این تحقیق همچنین نحوه پاسخگویی مائوری به نژادپرستی را به تصویر کشید.

“مائوری قربانی منفعل نیست. آنها واکنش نشان می دهند و عمل می کنند. دکتر تینیرائو گفت ، مائوری در برابر گفتگو ، “صدا زدن آن” ، بلند کردن صدای خود ، شکایت کردن ، یا تجارت خود را به جای دیگری مقاومت می کند.

مائوری همچنین از برخورد روزمره نژادپرستی با زنان خود و در “فضاهای مائوری” پناه برد و به آنها استراحت داد ، جایی که آنها می توانستند صادقانه صحبت کنند و درباره تجربیات خود بحث کنند.

“ما در میان خود به دنبال آرامش هستیم ، به روحانی خود اعتماد می کنیم و ترجیح می دهیم در مکان هایی باشیم که از نظر ما راحت ترین و ارزشمندترین افراد هستند ، از جمله خانه های ما ، پاپاچینگا (شهرک های قبیله ای) و خانه های مختلف. اینها مکانهایی است که ما استراتژیهای مختلفی برای مقابله با نژادپرستی آموخته ایم. ”دکتر تینیراو گفت.

با این حال ، بررسی نشان داد که مائوری کافی نیست که علیه نژادپرستی بحث کند.

دکتر تینیراو گفت: “محیط هایی که نژادپرستی در آنها اتفاق می افتد باید تغییر کنند.” “نیاز به طیف گسترده ای از فعالیت های ضد نژادپرستی است. نژادپرستی و تبعیض چنان گسترده است که هرگز تنها با فعالیتهای منزوی ، مانند آموزش تعصب ناخودآگاه ، پیروز نخواهد شد. پرداختن به نژادپرستی نیاز به یک رویکرد مداوم ، سازگار ، متمرکز بر مائوری و چند جانبه دارد.

“من نمی توانم به جای کسانی که نژادپرستی می کنند صحبت کنم ، اما از دیدگاه خودم آنها به مراقبت و پشتیبانی زیادی احتیاج دارند و مردم آنها نیاز به ایجاد و ایجاد راه های درمانی برای آنها دارند. اما برای مردم ما ، همانطور که در جاده جمع آوری تجربیات مردم دیده ایم ، دیده ایم که این آمار تصویری بسیار بسیار ناراحت کننده برای ما ترسیم می کنند و متأسفانه تجربیات نژادپرستی ما بسیار رایج است. باید یک کاری انجام شود.”

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>