مقامات با تشریح امواج زیر آب می گویند ممکن است یک زیردریایی اندونزی را غرق کند

[ad_1]

مقامات نیروی دریایی اندونزی اظهار داشتند که یک موج عظیم زیر آب ممکن است مسئول کشیدن زیردریایی آنها به کف اقیانوس باشد.

تمام 53 خدمه موجود در KRI Nanggala 402 پس از مفقود شدن هفته گذشته در بالی کشته شده اند. بقایای این زیردریایی در کف اقیانوس در عمق 838 متری حداقل به سه قطعه شکسته شده است.

مقامات نیروی دریایی اندونزی گفته اند که به نظر می رسد تصاویر گرفته شده توسط ماهواره هواشناسی ژاپن هیماواری 8 نشان دهنده موج انفرادی داخلی در منطقه در زمان ناپدید شدن این زیردریایی است.

و ناسا قبلا گفته بود که تنگه لومبوک – یک گذرگاه نسبتاً باریک بین بالی و لومبوک – به دلیل ایجاد امواج داخلی فشرده مشهور است.

بیشتر بخوانید:
* اندونزی می گوید که 53 خدمه از زیر گمشده کشته شده اند ، لاشه هواپیما پیدا شد
* نیروی دریایی اندونزی اقلامی را از زیردریایی گمشده پیدا می کند که نشان دهنده غرق شدن آن است
* جستجوی زیردریایی اندونزی بر روی لکه نفتی بالی تمرکز دارد

این تصویر که توسط یک ماهواره Nasa در سال 2016 گرفته شده ، امواج انفرادی داخلی غیرخطی اقیانوسی در تنگه لومبوک را نشان می دهد.

جف اشمالتز ، تیم واکنش سریع MODIS ، GSFC ناسا

این تصویر که توسط یک ماهواره Nasa در سال 2016 گرفته شده ، امواج انفرادی داخلی غیرخطی اقیانوسی در تنگه لومبوک را نشان می دهد.

ناسا در توضیحات همراه با یک عکس ماهواره ای 2016 از امواج داخلی در تنگه ، که اجازه می دهد جریان آب از اقیانوس آرام به اقیانوس هند را فراهم کند ، گفت: ته تنگ پیچیده و ناهموار است.

ناسا گفت: “به دلیل تغییر در حرکت آب به دلیل پیچیدگی کانال ها و رابط اقیانوس ، جزر و مد در تنگه دارای ریتم پیچیده ای است اما تمایل دارد هر 14 روز با هم ترکیب شود و یک جریان جزر و مدی فوق العاده قوی ایجاد کند.”

این ترکیب توپوگرافی خشن ، جریانهای جزر و مدی شدید و آب طبقه ای از مبادله اقیانوس بود که باعث ایجاد شهرت تنگه برای تولید چنین امواج داخلی شدیدی شد.

دکتر کریگ استیونز ، دانشمند اصلی فیزیک دریایی نیوا گفت که امواج داخلی می توانند صدها متر در زیر آب باشند. “آنها بزرگ هستند ، اما حرکت آنها کند است.”

زیردریایی KRI Nanggala نیروی دریایی اندونزی در سال 2014.

اریک سیاه / AP

زیردریایی KRI Nanggala نیروی دریایی اندونزی در سال 2014.

استیونز گفت ، امواج داخلی در اقیانوس های جهان ، از جمله نیوزیلند رایج است ، اما برخی از بزرگترین آنها در دریای چین جنوبی و اندونزی است.

آنها در جایی تولید می شدند که آب اقیانوس طبقه بندی شده باشد ، بنابراین در نزدیکی سطح آن سبک تر و با افزایش عمق ، متراکم تر می شود.

این امر باعث ایجاد لایه لایه در اقیانوس می شود و اگر برخی از بی نظمی ها در کف دریا ، یا نوعی سربرگ ، یا فلات شیب دار قاره وجود داشته باشد ، لایه ها باید از آن مانع فشرده شوند.

استیونز گفت: “این باعث ایجاد امواج داخلی در داخل اقیانوس می شود.” آنها از فضا دیده می شدند ، حتی اگر در زیر آب هم بودند ، زیرا نحوه کار امواج در سطح آب را تغییر دادند.

امواج داخلی با ارتفاع حداقل 100 متر به دلیل شکل فلات قاره در این منطقه در نزدیکی جزایر شوالیه های فقیر تولید شد.

همچنین ممکن است در شرق Kaikōura وجود داشته باشد. “شما می توانید آنها را مشاهده کنید که در حال پرواز به سمت کریستچرچ هستید. لکه هایی روی سطح آب خواهید دید که به صورت صف کشیده شده اند. “

عکسی که توسط نیروی دریایی اندونزی منتشر شده و قسمتهایی از نانگگالا را در پایین دریای بالی نشان می دهد.

نیروی دریایی اندونزی / AP

عکسی که توسط نیروی دریایی اندونزی منتشر شده و قسمتهایی از نانگگالا را در پایین دریای بالی نشان می دهد.

امواج داخلی یک فرایند بزرگ در مقیاس زمین بود. “آنها به عنوان بخشی از سیستم آب و هوا مورد نیاز هستند. آنها همان چیزی هستند که اقیانوس را از پایین به بالا مخلوط می کنند. “

استیونز گفت ، اگرچه در گذشته پیشنهادهایی مبنی بر اینکه امواج داخلی می تواند خطری برای زیردریایی ها باشد وجود داشته است ، اما هیچ مدرک محکمی برای آن وجود نداشته است.

اگر مشکلی پیش نیامده باشد ، زیردریایی ها قادر به مقابله با سرعت حرکت موج های داخلی بودند و می توان شناور زیر دریایی را برای سازگاری تنظیم کرد.

این بدان معنا نیست که همه چیز در مورد آنچه که امواج داخلی می توانند انجام دهند شناخته شده است.

“شما می توانید بدشانس باشید. فقط ممکن است نوعی تلاقی وجود داشته باشد که برخی از امواج دور هم جمع شده و برهم کنش داشته باشند. شما هرگز نمی گویید هرگز ، ”استیونز گفت.

“اما این فرایندها به معنای کلی نادر نیستند. آنها در سراسر اقیانوس ها اتفاق می افتند. “

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>