مسافران Covid-19 همه جت راه اندازان دبی نیستند

[ad_1]

نظر: گردشگران کره زمین که پیاده روی می کنند به دلیل ردپای CO2 خود “شرم آور پرواز” بودند. اکنون این مبارزه علیه SARS-CoV-2 است که هدف آنها را بر پشت خود قرار داده است.

این که آیا سیاستمداران ریاکار برای تعطیلات آفتابی دزدکی می شوند در حالی که مردم را به ماندن در خانه و یا تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی در سفرهای خود به دبی دعوت می کنند ، دیدن یک کلاه پاناما یا یک چمدان چرخدار خشم را برانگیخته است.

بسیاری از خشم ها توجیه می شود ، به ویژه در کشورهایی که تحت نوعی قفل محصور در سفرهای خارجی دلسرد شده یا به شدت محدود شده اند ، زندگی می کنند. هیچ کس مانند افرادی که از قرار ملاقات های دندانپزشکی در اسپانیا برای دور زدن محدودیت های پرواز به خارج از دوبلین استفاده می کنند اعتماد عمومی به سیاست را خدشه دار نمی کند.

در کشمکش جنگ بین واکسیناسیون و انواع مختلف ، کنترل عفونتهای وارداتی بدون کنترل باقی مانده است نوعی خطای کشنده است که کشورها می خواهند از آن جلوگیری کنند. به گفته یکی از کارشناسان ، سفر “مشخصه” نحوه انتشار Covid-19 است.

محدودیت های سفر برای درست شدن بسیار مشکل است.

مت دانهام / AP

محدودیت های سفر برای درست شدن بسیار مشکل است.

بیشتر بخوانید:
* Covid-19: آرامش محدودیت های مرزی توسط کشور ورود بسیار خطرناک است ، کارشناسان می گویند
* کرونا ویروس: کشورهایی که محدودیت ها را تقویت می کنند یا دوباره وارد قفل می شوند
* ویروس کرونا: بروشورها عفونت های کووید را پنهان می کنند

هنوز هم ، علی رغم منطق ، محدودیت های سفر برای درست شدن بسیار مشکل است. وقتی ویروس کرونا سال گذشته جهانی شد ، معلوم شد که بسته شدن مرزها یک کیسه مخلوط است ، با گذشت زمان اثر آنها کاهش می یابد و درنهایت قادر به حرکت واقعی سوزن روی موارد نیست. این ممنوعیت ها مانند الک بودند یا به طرز ناخواسته ای اعمال می شدند و به نظر می رسید که بیشتر از این که به ضرر آنها باشد ضرر دارند. فقط جمعیت کنکون شکایت نداشت. کارگران اروپایی به دلیل محدودیت در مرزهای آلمان و لهستان اعتراض کردند.

اکنون خطر واقعی تکرار این اشتباهات وجود دارد. این هفته آلمان ظاهراً مرزهای خود را با جمهوری چک و تیرول اتریش بسته بود تا ظاهراً انواع جدید آلوده تر را از بین ببرد.

در حالی که گزارش می شود تقریباً هر دومین شخص از ورود به آلمان منع شده است ، ترس این است که این فراتر از گرفتار شدن مسافران غیرمسئول برای رفتن به پیست های اسکی باشد – رانندگان کامیون و کارگران اساسی درگیر در تیراندازی می شوند. لابی حمل و نقل جاده ای IRU گفت که جریان کالاها “هرج و مرج” است. خودروسازان آلمانی هشدار داده اند که زنجیره تأمین خود در معرض خراب شدن است. این دژاوو است و فرانسه می ترسد که هدف بعدی باشد.

برخی می گویند سود ناشی از عفونت های احتمالی کمتر ارزش هر هزینه ای را دارد. با این حال ، این در همه موارد ، به ویژه صادر کنندگان متصل اتحادیه اروپا مانند آلمان واقع بینانه نیست. نوع B.1.1.7 در حال حاضر وجود دارد و حدود 22 درصد موارد جدید را تشکیل می دهد در حالی که دو هفته پیش فقط 6 درصد موارد جدید را تشکیل می دهد. بحث جلوگیری از “نفوذ بیشتر” بسیار خوش بینانه است. به ویژه با توجه به وابستگی متقابل آلمان با همسایگان در بهبودی پسا همه گیر ، ممکن است پاداش اپیدمیولوژیک کمی داشته باشد و هزینه های اقتصادی زیادی نیز در کاهش فشارهای مرزی داشته باشد.

حتی کشورهای آسیایی که کنترل کاملی در مورد عفونت ها داشته اند ، از عواقب ناخواسته محدودیت شدید مسافرت بیگانه نیستند. افزایش ناگهانی دوره قرنطینه هنگ کنگ برای مسافران از سه هفته به 3 هفته باعث افزایش قیمت هتل ها و آسیب رساندن به کارگران کم درآمد داخلی شده است ، که کارفرمایان آنها تمایل کمتری برای پرداخت هزینه های اقامت خود دارند. با توجه به اینکه بیشتر دوره های جوجه کشی Covid-19 دو هفته است ، برخی از دانشمندان می گویند گرچه قرنطینه به عنوان یک سیاست منطقی به نظر می رسد ، اما هفت روز اضافی ممکن است بیش از حد باشد.

هنوز هم روش هایی وجود دارد که می تواند محدودیت ها را عادلانه تر و بدون پیروزی ویروس انجام دهد. بستن روزنه های موجود در محدوده های مسافرتی یکی است. معافیت برخی کشورها از قرنطینه مسافران منطقی نیست ، به عنوان مثال ، با توجه به اینکه ویروس پاسپورت را رعایت نمی کند. محاسبه بهتر معاملات مورد دیگری است. کارن گریپین ، استادیار دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هنگ کنگ ، پیشنهاد می کند که اگر 90٪ از راه رسیدن به هدف را به خود اختصاص دهند ، برخی از کشورهای بهم پیوسته ممکن است قرنطینه کوتاه تری داشته باشند – مثلاً 7 روز.

محدودیت ها همچنین می توانند از ارتباط و زمان بندی واضح تری بهره مند شوند. مطالعه دسامبر منتشر شده در لانست دریافت که محدودیت های سفر در مکانهایی که میزان آلودگی آنها از هم اکنون کم است ، در مواردی که موارد وارداتی ممکن است موج اپیدمی جدیدی را تحریک کند – مانند نیوزیلند یا چین – بسیار م effectiveثر است و در کشورهایی که نرخ آنها بالا است ، کمترین تأثیر را دارد. مارک جیت ، نویسنده همکار ، از دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن می گوید که به این معنی است که کشورها باید دقیقاً در لحظه ای که شدیدترین تلاش خود را برای پایین آوردن آن دارند ، مراقب خود باشند.

سرانجام ، محدودیت ها باید تا حد امکان بر اساس داده ها باشد ، نه سیاست. به گفته جوآن کوستا فونت از دانشکده اقتصاد لندن ، درمان ترجیحی برخی از کشورها ، مهم نیست که حباب های مسافرتی جذاب باشد ، خطر ابتلا به بیماری را در شرایطی ایجاد می کند که بیشتر به اعتماد و همکاری نیاز باشد. قرارداد سفر اخیر یونان با اسرائیل و قبرس را در نظر بگیرید تا افراد واکسینه شده آزادانه سفر کنند. درک اینکه چرا ممکن است سایر اعضای اتحادیه اروپا را آزار دهد آسان است. تسریع در استفاده از واکسن و مدیریت ویروس احتمالاً مسئله ای فوری تر از معاملات مسافرتی است.

با گذشت یک سال ، هنوز هیچ مشکل ساده ای در این همه گیری وجود ندارد. اما برخی از سیاست ها می توانند بیشتر از منافع خود آسیب برسانند – حتی اگر کلاه پاناما احتمالاً مدت طولانی تری روی قفسه بماند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>