لاداس که میراثی از دوران اتحاد جماهیر شوروی است ، شور و اشتیاق را برای کوبایی ها بیدار می کند

[ad_1]

لاداهای دوران اتحاد جماهیر شوروی مشهورترین میراث دوران اتحاد جماهیر شوروی کوبا است و در سرزمینی که حمل و نقل در آن کم است ، لاداس نمادی برای صاحبان آنها است.

Ramon Espinosa / AP

لاداهای دوران اتحاد جماهیر شوروی مشهورترین میراث دوران اتحاد جماهیر شوروی کوبا است و در سرزمینی که حمل و نقل در آن کم است ، لاداس نمادی برای صاحبان آنها است.

ناراحت کننده ، بیهوده ، سخت ، روستایی. همه توصیفاتی است که در مورد اتومبیل های قدیمی لادا ساخت روسیه در جاده های کوبا شنیده می شوند ، جایی که دیدن راننده ایستاده در کنار کاپوت برافراشته شده یکی فکر می کند که این بار چه اشتباهی رخ داده است.

با این حال ، لاداس علیرغم نقص ، شورها را برمی انگیزد. این اتومبیل مشهورترین میراث دوران اتحاد جماهیر شوروی است. و در سرزمینی که حمل و نقل در آن کم است ، لاداس برای صاحبان آنها نمادی از وضعیت است ، حتی اگر برای ادامه کار خود باید معجزه های مهندسی انجام دهند – گاهی اوقات با هزینه های هنگفتی.

در پایان سال گذشته ، تعداد معدودی از مالکان باشگاه لادا کوبا را تاسیس کردند و در کمتر از چهار ماه حدود 140 عضو دارد که برای فعالیت های اجتماعی مانند اهدای خون ، کمک به یکدیگر در صورت بروز خرابی یا کمک به یکدیگر درمورد حقه های سریع رفع مشکلات قطعات.

وقتی لاداس به کوبا رسید ، هزاران نفر آنها را به تاکسی تبدیل کردند.

Ramon Espinosa / AP

وقتی لاداس به کوبا رسید ، هزاران نفر آنها را به تاکسی تبدیل کردند.

کارلوس رودریگز ، صنعتگر 29 ساله که هدایت این باشگاه را بر عهده دارد ، به آسوشیتدپرس گفت: “همیشه گفته شده است که لادا ماشین کوبایی است.”

رودریگز اخیراً لادا 2106 سفید خود را که در سال 1985 ، هفت سال قبل از تولدش تولید شده بود ، به محل تجمع حدود 50 صاحب ماشین کارواش در محله ماریانائو هاوانا برد. آنها به اتومبیل خود حمام جمعی دادند ، در مورد مکانیک صحبت کردند ، شوخی کردند و پیشرفت یکدیگر را به نمایش گذاشتند.

کارلوس رودریگز ، رئیس باشگاه لادا کوبا ، هنگام دیدار در هاوانا ، کوبا با اعضای باشگاه صحبت می کند.

Ramon Espinosa / AP

کارلوس رودریگز ، رئیس باشگاه لادا کوبا ، هنگام دیدار در هاوانا ، کوبا با اعضای باشگاه صحبت می کند.

سپس آنها با هم بوق زدند و به پارکی در حومه شهر رفتند. برخی از آنها جعبه لادا را تزئین می کنند ، از جمله اضافه کردن گرافیک چکش و داس. همچنین رانندگان قطعات جدید را برای چرخاندن اتومبیل خود تطبیق می دهند ، اما برخی دیگر تلاش می کنند قطعات را مانند روز اول خارج از خط مونتاژ ترک کنند.

بیشتر بخوانید:
* لادا ریوا اکنون نادرتر از پاگانی زوندا است
* لادا ‘تبدیل به ربات جمع کننده اسلحه می شود
* لادا عاشق یک مسخره است
* هاوانا: این شهر هنوز دارای آن ترکیب جذاب و جذاب از زرق و برق و زوال است

الكساندر آگوئر ، كارمند 45 ساله تعمیر و نگهداری امور خارجه ، در حالی كه با افتخار نشان می داد ، گفت: “همه آنچه كه دارد اصلی است – بدنه ، تمام فلزات ، گلگیر ، تابلوی درب ، تخته دویدن ، هیچ كاری تغییر نكرده است.” در لادای آبی 1976 که متعلق به پدرشوهرش است.

سگی از پنجره اتومبیل لادا مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی نگاه می کند ، در حالی که سرایدار آن به جلسه باشگاه لادا کوبا در هاوانا می رود.

Ramon Espinosa / AP

سگی از پنجره اتومبیل لادا مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی نگاه می کند ، در حالی که سرایدار آن به جلسه باشگاه لادا کوبا در هاوانا می رود.

در پایان دهه 1950 ، کوبا یکی از کشورهایی بود که بالاترین تعداد وسایل نقلیه را در هر ساکن داشت ، و به دلیل داشتن نمای قدیمی که توسط فورد ، پونتیاک و شورولت های قدیمی هنوز در خیابان ارائه می شود مشهور است.

اما انقلاب کوبا و رویارویی متعاقب آن با ایالات متحده تحریم هایی را به وجود آورد که باعث کمبود قطعات یدکی و قطع واردات خودروهای آمریکایی به طور کامل شد.

برخی صندلی ها از اسپانیا وارد می شدند و آلفا رومئو گاه به گاه ، مانند صندلی مورد استفاده رئیس جمهور سابق فیدل کاسترو. ویلی هیررو آلن ، مکانیکی که مجله ای تخصصی به نام Excelencias del Motor را منتشر می کند ، گفت: اقتصاد کوبا به بلوک اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شد و اولین Ladas در اواخر دهه 1960 آمد.

کلاب لادای کوبا حدود 140 عضو دارد که برای فعالیتهای اجتماعی مانند اهدای خون ، کمک به یکدیگر در هنگام خرابی و یا فقط تجارت ترفندها و قطعات سریع ، با هم دیدار می کنند.

Ramon Espinosa / AP

کلاب لادای کوبا حدود 140 عضو دارد که برای فعالیتهای اجتماعی مانند اهدای خون ، کمک به یکدیگر در هنگام خرابی و یا فقط تجارت ترفندها و قطعات سریع ، با هم دیدار می کنند.

مقامات هرگز تعداد واقعی وارد شده به کوبا را علنی نکردند ، اگرچه کارشناسان تخمین می زنند که حدود 80 تا 100 هزار لادا وارد شده باشد.

هزاران نفر لادا به تاکسی تبدیل شدند ، در حالی که برخی به دفاتر دولتی رفتند و رهبران حزب کمونیست ، کارگران یا شخصیت های برجسته حق خرید آنها را داشتند.

بنیتو آلبیسا ، استاد 33 ساله تاریخ که همچنین معاون رئیس باشگاه لادا و صاحب یک لادا از سال 1976 است ، گفت: “ماشین من متعلق به یک سرهنگ دوم و همسرش ، یکی از مقامات وزارت اقتصاد سابق بود.” .

روس ها ساخت این مدل را در سپتامبر 2012 متوقف کردند ، با این حال ، یک خط تولید در مصر تا سال 2015 باقی مانده است.

Ramon Espinosa / AP

روس ها ساخت این مدل را در سپتامبر 2012 متوقف کردند ، با این حال ، یک خط تولید در مصر تا سال 2015 باقی مانده است.

“پس از 40 سال با اتومبیل ، آنها دیگر پول برای ادامه نگهداری آن نداشتند و آنها را به ما فروختند.”

نگهداری یک آزمایش است. مالکان موفق می شوند برخی قطعات یدکی را از طریق “قاطرها” ، افرادی که کالاهای دستی را به این جزیره حمل می کنند ، تهیه کنند ، اما بعضی اوقات قطعات آنها باید با دست ساخته شود.

آنها می گویند تلاش برای نگه داشتن لاداهای آنها در جاده ارزش دارد.

رودریگز ، رئیس باشگاه لادا ، در مورد لادای سفید خود گفت: “من از داشتن او افتخار می کنم.” “من از او مراقبت می کنم مثل اینکه پسر من باشد.”

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>