قبل از هرگز داده شده: در تمام اوقات دیگر کانال سوئز مجبور به بسته شدن شد

[ad_1]

کانال سوئز مصر از زمان افتتاح آن در سال 1869 مایه مباهات ملی و کانون درگیری های بین المللی بوده است. این یکی از میانبرهای بزرگ دریایی جهان است که دریاهای سرخ و مدیترانه را از طریق یک گذرگاه باریک که هزاران مایل بیشتر سفرهای دریایی شرق به غرب را قطع می کند ، متصل می کند.

اکنون ، نوع دیگری از بحران ، کانال سوئز را در کانون توجه جهانیان قرار داده است. یک کشتی کانتینری به اندازه آسمان خراش به نام Ever Given هفته گذشته در آن طرف آبراه به پهلو گیر کرده بود.

این انسداد باعث متوقف شدن ترافیک کانال با ارزش تقریبی 13 میلیارد دلار در روز شده است – یک شبکه حمل و نقل جهانی که قبلاً تحت تأثیر بیماری همه گیر ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفته بود ، مختل شده است. صدها کشتی که منتظر عبور از کانال هستند در یک ترافیک عظیم انباشته شده اند. در حالی که کمان کشتی هنوز محکم در کرانه شرقی قرار دارد ، دیگر کشتی ها ترجیح می دهند مسیر طولانی اطراف کیپ امید خوب را طی کنند.

سال گذشته نزدیک به 19000 کشتی از کانال سوئز عبور کردند و بیش از 10 درصد تجارت جهانی از جمله 7 درصد نفت جهان را حمل می کردند. در حالی که خاموش شدن این هفته تاریخی است ، اما قطع این کانال بیگانه نیست.

بیشتر بخوانید:
* آنچه انسداد کانال سوئز می تواند در مورد زنجیره تأمین آسیب پذیر ما به ما بیاموزد
* برنامه ریزی شده برای استفاده مجدد از کشتی که مسدود کننده کانال سوئز است با استفاده از جزر و مد
* امیدهای Refloat غرق می شوند زیرا Ever Given پس از جزر و مد همچنان در کانال سوئز گیر کرده است
* قایق های باری به سرعت به کانال سوئز مصر می روند ، کشتی ها مسیر را دوباره طی می کنند ، مقامات به دنبال طرح B هستند

در اینجا نگاهی می اندازیم به برخی از حوادث مهم که در گذشته گلوگاه را بسته یا تهدید کرده است.

در این عکس 11 نوامبر 1956 ، پس از حمله نظامی هواپیماهای اسکادران Sea Venom از HMS Eagle در حالی که انگلیس ، فرانسه و اسرائیل مداخله نظامی کردند و منطقه کانال را اشغال کردند ، مصر پس از ملی شدن کانال ، تاسیسات سوخت در کانال سوئز را می سوزاند.

AP

در این عکس در 11 نوامبر 1956 ، پس از حمله هواپیماهای اسکادران Sea Venom از HMS Eagle در حالی که انگلیس ، فرانسه و اسرائیل مداخله نظامی کردند و منطقه کانال را اشغال کردند ، مصر پس از ملی کردن کانال ، تاسیسات سوخت در کانال سوئز را می سوزاند.

“بحران سوئز”

در سال 1956 ، جمال عبدالناصر رئیس جمهور وقت مصر کانال را ملی کرد. این تشنج که توسط مصری ها به عنوان گسست سرپیچی از امپریالیسم اروپا جشن گرفته شد ، انگلیس ، فرانسه و اسرائیل را وادار به مداخله نظامی و اشغال منطقه کانال کرد.

در این عکس 18 ژوئن 1956 ، جمال عبدالناصر رهبر مصر هنگام حرکت از طریق پورت سعید ، مصر ، در طی مراسمی که در آن مصر به طور رسمی کنترل کانال سوئز را از انگلیس به دست گرفت ، موج می زند.

AP

در این عکس 18 ژوئن 1956 ، جمال عبدالناصر رهبر مصر هنگام حرکت از طریق پورت سعید ، مصر ، در طی مراسمی که در آن مصر به طور رسمی کنترل کانال سوئز را از انگلیس به دست گرفت ، موج می زند.

در حالی که جنگ در جریان بود ، کشتی های غرق شده ماه ها کانال را بسته بودند. ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی که علناً با این حمله مخالفت می کردند ، در نهایت سه کشور را مجبور به عقب نشینی کردند.

مصر توانست در مارس 1957 کانال را بازگشایی کند ، در مناطقی که به عنوان یک پیروزی برای ناسیونالیسم پان عربی دیده می شد.

این عکس در 19 نوامبر سال 1956 کشتی های غواصی را در ورودی کانال سوئز ، در بندر سعید نشان می دهد ، همانطور که از بالای بندر فواد ، مصر دیده می شود.

AP

این عکس در 19 نوامبر سال 1956 کشتی های غواصی را در ورودی کانال سوئز ، در بندر سعید نشان می دهد ، همانطور که از بالای بندر فواد ، مصر دیده می شود.

جنگ نیمه خاور 1967

یک دهه بعد ، در آغاز جنگ خاورمیانه 1967 ، مصر با حمله مجدد نیروهای اسرائیلی به کانال کانال و استقرار در شبه جزیره سینا ، کانال را به روی حمل و نقل بین المللی بست. این بار کانال به مدت هشت سال بسته بود.

آبراه با جمع شدن مین ها ، بمب ها و شناورهای غرق شده ، به یک سنگر مستحکم در جنگ تبدیل شد.

تنها پس از مذاکرات صلح با اسرائیل بود که جانشین ناصر ، رئیس جمهور مصر ، انور سادات ، راه آب را در سال 1975 بازگشایی کرد.

در این عکس در ژوئن 1967 ، سربازان اسرائیلی در كنار یك پل ویران شده ایستاده اند كه به كنار مصر در کانال سوئز نگاه می كند.

ماریو تورسی / AP

در این عکس در ژوئن 1967 ، سربازان اسرائیلی در كنار یك پل ویران شده ایستاده اند كه به كنار مصر در کانال سوئز نگاه می كند.

در حین تعطیلی ، بیش از دوازده کشتی باری در میانه راه کانال در دریاچه بزرگ بیتر گیر افتادند.

بر اساس مطالعه سازمان ملل ، کانال بسته 1.7 میلیارد دلار از دست رفته تجارت جهانی و هزینه های حمل و نقل و مصر 250 میلیون دلار درآمد عوارض از دست رفته سالانه را به همراه داشت.

این خاموش شدن کشتی ها را مجبور به اجتناب از سوئز با دور زدن نوک جنوبی آفریقا کرد ، و حمل و نقل را ترغیب کرد تا با توسعه ابر تانکرهای بزرگ به طور روزافزون ، مقیاس اقتصادی پیدا کنند – روندی که از قضا باعث شد کشتی ها به اندازه رشته های متفرقه از گذشته متورم شوند.

در این عکس از 5 ژوئن 1975 ، هزاران نفر از اسکله ها و اسکله های بندر سعید در انتهای شمالی کانال سوئز در بندر سعید ، مصر ، به عنوان اولین کشتی های مسافری که رمپ های بخار و پنت را بیرون می کشند ، جمع می شوند اولین عبور از کانال در سالها

هورست فااس / AP

در این عکس از 5 ژوئن 1975 ، هزاران نفر از اسکله ها و اسکله های بندر سعید در انتهای شمالی کانال سوئز در بندر سعید ، مصر ، به عنوان اولین کشتی های مسافری که رمپ های بخار و پنت را بیرون می کشند ، جمع می شوند اولین عبور از کانال پس از سالها

هدف حملات ستیزه جویانه

این کانال سرزمین اصلی مصر را از شبه جزیره ناآرام سینا تقسیم می کند ، جایی که ارتش مصر با شورشی طولانی مدت به رهبری یک وابسته محلی از گروه دولت اسلامی در حال جنگ است.

خشونت تهدید کرده است که تجارت جهانی را پراکنده و مختل خواهد کرد.

در تابستان 2013 ، یک گروه مبارز مستقر در سینا به نام گردان های فرقان با نارنجک های موشکی به دو شناور در مسیر آب حمله کردند و خسارت جزئی وارد کردند.

با وجود وعده های مکرر برای هدف قرار دادن آبراه ، شبه نظامیان مصری تاکنون نتوانسته اند بر ترافیک دریایی در آنجا تأثیر بگذارند.

کشتی های دیگر در سراسر کشور فرار کرده اند

اطراف شناورها قبلاً آبراه باریک را بسته اند ، که درصورت دید ضعیف ، حرکت در آن دشوار است.

اولین حادثه گزارش شده در سال 1937 اتفاق افتاد ، هنگامی که وزش باد شدید و طغیان باران باعث شد مسافر مسافربری متعلق به انگلیس Viceroy هند به بانک وارد شود و یک روز ترافیک دریایی را متوقف کند.

در طول قرن ، چندین بار دیگر سقوط کرده و یا برای مدت کوتاهی آبراه را تا مدت سه روز تعطیل کرده اند ، از جمله یک تانکر نفتی متعلق به یونان در سال 1954 ، یک تانکر روسی در سال 2004 و یک کشتی کانتینری که در سال 2018 خراب شد و چند برخورد کشتی.

در همه موارد ، زمین به سرعت حل و فصل شد. قبلاً هرگز كشتی به اندازه عرض کانال مانند گودال گسیل نشده است.

تا به حال داده شده

کشتی غول پیکر Ever Given با طول 400 متر ، پرچم پاناما ، متعلق به ژاپن و حمل بار بین آسیا و اروپا ، هفته گذشته در یک مسیر کانال از یک لاین گیر کرد.

این تصویر ماهواره ای از شرکت Maxar Technologies کشتی باری MV Ever Given را نشان می دهد که در کانال سوئز نزدیک سوئز مصر گیر کرده است.

Maxar Technologies / AP

این تصویر ماهواره ای از شرکت Maxar Technologies کشتی باری MV Ever Given را نشان می دهد که در کانال سوئز نزدیک سوئز مصر گیر کرده است.

اپراتورهای کشتی اصرار دارند که این هواپیما به دلیل وزش شدید باد و طوفان شن به بانک سقوط کرده است ، اما شرایط زمین گیر نامشخص است. مقامات مصری آخر هفته اظهار داشتند که احتمالاً خطای انسانی عامل بوده است.

یک اسکادران طناب کشی و حفار به مبارزه خود برای آزادی “هرگز داده شده” ادامه می دهند. اما بدون هیچ پیشرفت قابل توجهی ، ممکن است مقامات مجبور شوند کانتینرهای کشتی را تخلیه کنند – عملیاتی که ممکن است روزها طول بکشد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>