فیس بوک تا استرالیایی ها را از اشتراک یا مشاهده محتوای اخبار محدود کند

[ad_1]

به نظر می رسد این ممنوعیت حداقل برای برخی از کاربران که اکنون قادر به ارسال پیوند به مقالات خبری استرالیا در صفحات فیس بوک خود نیستند ، اجرا شده است.

جنی کین / AP

به نظر می رسد این ممنوعیت حداقل برای برخی از کاربران که اکنون قادر به ارسال پیوند به مقالات خبری استرالیا در صفحات فیس بوک خود نیستند ، اجرا شده است.

فیس بوک اقدامی حیرت انگیز در جهت منع ناشران و کاربران استرالیایی از به اشتراک گذاری یا مشاهده هرگونه مقاله جدید در پاسخ به قوانین پیشنهادی دولت چانه زنی برای رسانه ها توسط اسکات موریسون انجام داده است.

این کد چانه زنی شرکت های رسانه های اجتماعی را مجبور می کند که به رسانه ها بابت استفاده از محتوای آنها پول پرداخت کنند.

روز پنجشنبه (NZT) در پست وبلاگی ، فیس بوک گفت که پس از ناتوانی در یافتن “راه حل” در بحث با دولت استرالیا ، این تصمیم را اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید:
* Google موافقت می کند که به Nine Australia 32ma سالانه بابت مطالب خبری پرداخت کند
* Google معاملات محتوایی را با رسانه های خبری استرالیا انجام می دهد
* اسکات موریسون استرالیایی می گوید گوگل در مورد آینده خود در این کشور “مثبت تر” است

ویلیام ایستون ، مدیر عامل فیس بوک در استرالیا و نیوزلند ، گفت: “این قانون پیشنهادی اساساً روابط بین سیستم عامل ما و ناشران را که از آن برای اشتراک مطالب خبری استفاده می کنند ، سو تفاهم می کند.”

“این ما را با یک انتخاب جدی روبرو کرده است: تلاش برای پیروی از قانونی که واقعیت های این رابطه را نادیده می گیرد ، یا توقف اجازه دادن به محتوای اخبار مربوط به خدمات ما در استرالیا. با قلبی سنگین ، ما دومی را انتخاب می کنیم.

“این بحث بر روی شرکت های فناوری ایالات متحده و چگونگی بهره مندی آنها از محتوای اخبار مربوط به خدماتشان متمرکز شده است. ما می فهمیم که بسیاری از آنها س askال می کنند که چرا سیستم عامل ها ممکن است متفاوت پاسخ دهند. پاسخ این است که سیستم عامل های ما ارتباطات اساساً متفاوتی با اخبار دارند.

“جستجوی Google به طور جدایی ناپذیری با اخبار در هم آمیخته است و ناشران داوطلبانه محتوای خود را ارائه نمی دهند. از طرف دیگر ، ناشران مایل هستند اخبار را در فیس بوک ارسال کنند ، زیرا به آنها امکان می دهد اشتراک بیشتری بفروشند ، مخاطبان خود را افزایش دهند و درآمد تبلیغات را افزایش دهند.

“در حقیقت ، و همانطور که ماهها برای دولت استرالیا روشن ساختیم ، مبادله ارزش بین فیس بوک و ناشران به نفع ناشران است – این عکس چیزی است که قانون تصویب داور می کند. سال گذشته فیس بوک تقریباً 5.1 میلیارد مراجعه رایگان به ناشران استرالیایی با ارزش تقریبی 407 میلیون دلار استرالیا ایجاد کرد.

“برای فیس بوک ، سود کسب و کار از اخبار حداقل است. اخبار کمتر از 4 درصد محتوایی را که مردم در News Feed خود مشاهده می کنند تشکیل می دهد. روزنامه نگاری برای یک جامعه دموکراتیک مهم است ، به همین دلیل ما ابزارهای اختصاصی و رایگان برای پشتیبانی از سازمان های خبری در سراسر جهان در نوآوری در محتوای آنها برای مخاطبان آنلاین ایجاد می کنیم.

“طی سه سال گذشته ما با دولت استرالیا کار کرده ایم تا راه حلی پیدا کنیم که واقعیت های عملکرد خدمات ما را تشخیص دهد.

“ما مدتهاست که در جهت قوانینی کار می کنیم که نوآوری و همکاری بین سیستم عامل های دیجیتالی و سازمان های خبری را تشویق کند. متأسفانه ، این قانون چنین کاری نمی کند. درعوض ، به دنبال جریمه کردن فیس بوک به دلیل محتوایی است که مصرف نکرده یا درخواست نکرده است.

“متأسفانه ، این بدان معنی است که مردم و سازمان های خبری در استرالیا در ارسال لینک های خبری و به اشتراک گذاری یا مشاهده محتوای اخبار استرالیا و بین المللی در فیس بوک محدود شده اند.

به نظر می رسد این ممنوعیت حداقل برای برخی از کاربران که اکنون قادر به ارسال پیوند به مقالات خبری استرالیا در صفحات فیس بوک خود نیستند ، اجرا شده است.

کاربران فیس بوک در سطح جهانی نیز تحت تأثیر قرار گرفتند ، زیرا دیگر نمی توانند مقالات خبری استرالیا را به اشتراک بگذارند.

ایستون گفت که قانون پیشنهادی دولت “به دنبال مجازات کردن فیس بوک برای محتوایی است که آن را نگرفته یا درخواست نکرده است”.

وی گفت: “این قانون سابقه ای را تعیین می كند كه دولت تصمیم می گیرد چه كسی این توافق نامه های محتوای خبری را منعقد می كند و در نهایت چقدر به حزبی كه قبلاً از خدمات رایگان ارزش دریافت می كند پرداخت می شود.”

“ما هم اکنون به عنوان بخشی از برنامه های خود برای سرمایه گذاری در برنامه ها و تجارب جدید اخذ مجوز ، سرمایه گذاری را به کشورهای دیگر اولویت خواهیم داد.”

موضع فیس بوک نشان دهنده یک رویکرد متفاوت برای جستجوی غول گوگل است که با استفاده از محتوای آن با ناشران بزرگ استرالیایی معاملات چند میلیون دلاری را انجام داده است.

گوگل موافقت کرده است که به Nine Entertainment Co ، متعلق به خود ، پول بپردازد صبح سیدنی هرالد و سن، سالانه بیش از 30 میلیون دلار پول نقد برای استفاده از مطالب خبری آن. این شرکت قرارداد مشابهی را با Seven West Media منعقد کرده است و انتظار می رود که این کار را بزودی با شرکت های دیگر مانند News Corp Australia انجام دهد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>