فرسودگی شغلی: 5 روش عملی برای مقابله با زمانی که (هنوز) از خانه کار می کنید

[ad_1]

WFH: هم نعمت و هم نفرین.

در حالی که برخی از شرکت ها در سراسر اروپا به آرامی اما مطمئناً اجازه می دهند کارمندان خود را به دفتر برگردانند ، در ایرلند بسیاری از مردم هنوز از خانه کار می کنند.

بیش از یک سال از آغاز شیوع بیماری همه گیر می گذرد و برای بسیاری از کارگران ، درخشش از بین رفته است ، روزها بیشتر احساس می شوند و استرس و اضطراب مسکن بودن در خانه شما شروع به نازک شدن می کند.

شما سوخته اید ، بی انگیزه هستید ، بی روح ، فرسوده و بیش از حد کار کرده اید – و به نظر نمی رسد کارهای زیادی بتوانید انجام دهید.

اما گرچه ممکن است واقعیت همچنان باقی بماند ، اما کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای تحمل پذیرتر شدن اوضاع و همچنین اطمینان از مقابله با فرسودگی شغلی به کارآمدترین و کنترل ترین حالت انجام دهید.

1. ابراز کنید که سوخته اید

اعتراف به اینکه شما فرسوده و خسته شده اید ، گاهی اوقات می تواند سخت ترین قسمت مقابله با این واقعیت باشد که در حقیقت ، خسته و خسته هستید.

اما اگر ابراز نکنید که در تلاش هستید ، هیچ کس نمی تواند به شما کمک کند. گفتن اینکه به یک مدیر یا یک همکار خود سوخته اید نه تنها بخشی از بار را از بین می برد بلکه گزینه های زیادی را برای مقابله با فرسودگی شما ایجاد می کند.

گاهی اوقات ممکن است احساس شود که احساس کردن از این طریق کار کمی انجام می شود ، اما احتمال وجود دارد – شما فقط به یک فرد خارجی نیاز دارید تا شما را به مسیر درست هدایت کند.

2. کار و زمان سرد را جدا کنید

نه فقط از نظر روحی ، بلکه از نظر جسمی نیز.

کار در خانه به این معنی است که اکثریت قریب به اتفاق مردم وقت قابل توجهی را در خانه می گذرانند.

بعضی از آنها خوش شانس تر از دیگران هستند ، 8+ ساعت خود را صرف صرف هزینه کردن در یک اتاق کار یا اتاق اضافی می کنند ، در حالی که بقیه ما سعی می کنیم کار خود را در آشپزخانه های شلوغ ، اتاق نشیمن های کوچک یا خدای ناکرده در اتاق خواب خود انجام دهیم.

مهم نیست که در کجا مستقر هستید ، مهم است که در خارج از آن فضا به خود زمان آرامش دهید. اگر از آشپزخانه کار می کنید ، پس از آن در اتاق خواب خود را خنک کنید. اگر از اتاق خواب کار می کنید ، در یک فضای جمعی بیشتر گشت بزنید.

اگر در سراسر خانه خود مشغول کار هستید و به دلیل مرگ محل بیمار هستید ، مستقیماً بعد از کار ، استراحت ناهار یا قبل از ساعت کاری به پیاده روی بروید.

فاصله فیزیکی شما از فضای کار باید تفاوت چشمگیری در سلامت روان شما ایجاد کند.

3. از روزهای مرخصی سالانه خود استفاده کنید

هرگز قدرت داشتن چیزی برای انتظار را دست کم نگیرید. این که آیا قصد دارد یک استراحت کوتاه را در جایی خارج از شهرستان خود انجام دهید ، یا اینکه به سادگی چند روز تعطیل برای شارژ مجدد دارید ، گرفتن وقت مرخصی احتمالاً موثرترین راه برای مقابله با فرسودگی است.

جایی که روزهای مرخصی سالانه فقط برای سفرهای خارج از کشور ، جشنواره های پرتحرک و سایر فعالیت های سرگرم کننده قبل از دوره کودک اختصاص داشت ، استفاده از آنها در غیر این صورت بیهوده به نظر می رسد.

اما آنها آنجا هستند و احتمال اینکه شما مجبور باشید بیشتر آنها را قبل از پایان سال استفاده کنید ، وجود دارد. شما همچنین می توانید چند روز مرخصی رزرو کنید و چیزی برای انتظار داشته باشید.

4. یک دنده را به عقب بردارید

در حالی که بسیاری از افراد دریافتند که از خانه بهتر کار می کنند ، بسیاری نیز دریافتند که آنها بیشتر کار کرده اند.

داشتن دفتر کار در خانه می تواند مفید باشد ، اما همچنین می تواند منجر به این فرض شود که شما همیشه برای جبران خسارت آماده هستید ، مایلید بیشتر کار کنید و توانایی چنین کاری را دارید.

ممکن است پنج روز در هفته کامل بنزین را وسوسه انگیز کنید ، اما به طور مداوم با کار گل کار می تواند به راحتی منجر به سقوط شود. بنابراین ، یک قدم عقب بروید.

آیا می توانید از پس چرخ دنده آن بر بیایید ، کاری را که انتظار می رود انجام دهید انجام دهید و وقتی به آن رسیدید به بقیه برسید؟ آیا می توانید برخی از کارهای اضافی را به شما واگذار کنید؟

اگر احساس سوختگی می کنید این احتمال وجود دارد که مدت طولانی بیش از توان خود کار کرده اید. اگر در مورد احساس خود در جلو باشید ، یک رئیس منصفانه به دلیل اینکه دو روز راحت کار کرده اید ، شما را تنبیه نمی کند.

5. برنامه ریزی و پاداش دهید

این که آیا برنامه ریزی روز شماست ، برنامه ریزی هفته شما یا برنامه ریزی یک چرت تاکتیکی ، دانستن آنچه که در این جاده قرار دارد امیدوارم به شما کمک کند تا احساس ضعف کنید.

لیستی از دستاوردهای واقع بینانه هفته تهیه کنید و با تکمیل آنها ، آنها را خط بزنید. طبیعتاً مشاغل و وظایفی که پیش بینی نکرده اید هر از چندگاهی بهم می رسند ، اما اگر از همه چیز بالاتر باشید و نسبت به آنچه به دست آورده اید احساس مثبتی داشته باشید ، احساس روزمره خواهید کرد کمتر دلهره آور است.

به یاد داشته باشید که به خودتان پاداش دهید زیرا به سختی کار کرده اید – و در صورت لزوم استراحت کنید.

کار مهم است ، اما نباید همه و همه وجود شما باشد. خودتان را به خاطر انجام بهترین کاری که می توانید انجام دهید ، اما همچنین به دنبال مراقبت از خود باشید.

(* اگر اضطراب یا احساس ناامیدی ناشی از فرسودگی شغلی غیرقابل کنترل است ، باید همیشه با یک متخصص بهداشت تماس بگیرید.)

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>