فاکس نیوز بیش از ادعاهای انتخابات سال 2020 مبلغ 2.3 میلیارد دلار شکایت کرد

[ad_1]

Dominion Voting Systems با استدلال این غول اخبار کابل ایالات متحده به دروغ ادعا کرد که در انتخابات تقلب کرده است ، دادخواست افترا را علیه فاکس نیوز تنظیم کرد.

الکس تای / تصاویر SOPA / LightRocket / گتی ایماژ

Dominion Voting Systems با استدلال این غول اخبار کابل ایالات متحده به دروغ ادعا کرد که در انتخابات تقلب کرده است ، دادخواست افترا را علیه فاکس نیوز تنظیم کرد.

Dominion Voting Systems روز جمعه (به وقت محلی) با استدلال اینکه غول اخبار کابل ایالات متحده دروغ ادعا کرد در تلاش برای افزایش رتبه های تزلزل که شرکت رأی دهنده در انتخابات سال 2020 تقلب کرده است ، یک دادخواست افترا برای 1.6 میلیارد دلار آمریکا (تقریباً 2.3 میلیارد دلار NZ) تشکیل داد. .

این دادخواست بخشی از اقدامات حقوقی فزاینده ای است که توسط شرکت رأی دهنده و سایر اهداف ادعاهای گمراه کننده ، کاذب و عجیب و غریب ، رئیس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ و متحدانش پس از باخت در انتخابات ترامپ به جو بایدن منتشر شده است.

این ادعاها به شورشیان کمک کرد که در 6 ژانویه در محاصره ای شدید که منجر به کشته شدن 5 نفر از جمله یک افسر پلیس شد ، به کپیتول ایالات متحده حمله کردند. حصر منجر به استیضاح دوم تاریخی ترامپ شد.

دومینیون استدلال می کند که فاکس نیوز ، که اظهارات نادرست مبنی بر تغییر آرا Dom دومینیون را تقویت می کند ، “طبق یک نسخه از دادخواست بدست آمده توسط” ، داستانی دروغ از تقلب در انتخابات را فروخت تا به اهداف تجاری خود برسد و Dominion را به شدت آسیب برساند “. آسوشیتدپرس.

“حقیقت مهم است. دروغ پیامدهایی دارد. ” “فاکس یک داستان دروغ از تقلب در انتخابات به منظور دستیابی به اهداف تجاری خود فروخت و در این راه Dominion را به شدت زخمی کرد. اگر این پرونده به سطح افترا توسط صدا و سیما نرسد ، هیچ کاری نمی کند. “

بیشتر بخوانید:
* پرونده های حقوقی برای شبکه ها و وکلائی که از دونالد ترامپ حمایت می کردند وارد شد
* وکیلی که از دونالد ترامپ شکایت کرد اکنون در دادگاه استیضاح آمریکا از او دفاع می کند
* شرکت ماشین های رای دهنده بیش از 1.8 میلیارد دلار از وودی ترامپ ، رودی جولیانی شکایت کرده است

فاکس نیوز حتی قبل از دادخواست Dominion در روز جمعه ، چهار پیشنهاد برای رد سایر اقدامات قانونی علیه پوشش آن ارائه داده بود.

روز جمعه در بیانیه ای عنوان شد: “فاکس نیوز رسانه به پوشش انتخاباتی ما در 2020 ، که در بالاترین سنت روزنامه نگاری آمریکایی است ، افتخار می کند و ما در دادگاه از این دادخواست بی اساس دفاع خواهیم کرد.”

در انتخابات سال 2020 تقلب گسترده ای صورت نگرفته است ، واقعیتی که طیف وسیعی از مقامات انتخاباتی در سراسر کشور – و حتی ویلیام بار ، دادستان کل ترامپ – آن را تأیید کرده اند. فرمانداران جمهوریخواه در آریزونا و جورجیا ، ایالات مهم میدان جنگ برای پیروزی بایدن ، همچنین متعهد به سلامت انتخابات در ایالت های خود شدند. تقریباً تمام چالش های حقوقی ترامپ و متحدانش توسط قضات برکنار شد ، از جمله دو مورد توسط دیوان عالی کشور که دارای سه قاضی معرفی شده توسط ترامپ است.

با این وجود ، برخی از کارمندان فاکس نیوز اتهامات نادرستی را مبنی بر اینکه Dominion رای خود را از طریق الگوریتم هایی در ماشین های رای گیری که در ونزوئلا برای تقلب در انتخابات دیکتاتور فقید هوگو چاوز ایجاد شده بود ، تغییر داده است. شخصیت های هوادار ، سیدنی پاول و رودی جولیانی ، متحدان ترامپ را که ادعاهایی را منتشر کردند ، آوردند و سپس این ادعاها را در سیستم عامل های عظیم رسانه های اجتماعی فاکس نیوز تقویت کردند.

دومینیون در دادخواست گفت که بارها سعی کرده رکورد را تنظیم کند اما توسط فاکس نیوز نادیده گرفته شد.

دستگاه رای گیری Dominion Voting Systems در آتلانتا دیده می شود.

جان بازمور / AP

دستگاه رای گیری Dominion Voting Systems در آتلانتا دیده می شود.

این شرکت استدلال می کند که شبکه فاکس نیوز ، شبکه ای که دارای چندین شخصیت طرفدار ترامپ است ، ادعاهای دروغین را توضیح داد تا ضرر رئیس جمهور پیشین را توضیح دهد. این غول کابل پس از انتخابات بینندگان خود را از دست داد و به نظر برخی از طرفداران ترامپ به اندازه کافی از جمهوریخواهان حمایت نمی کند.

وکلای Dominion گفتند که رفتار Fox News با سایر رسانه هایی که این ادعاها را گزارش می دهند تفاوت زیادی دارد.

جاستین نلسون ، وکیل دادگستری ، از ساسمان گادفری ، گفت: “این تصمیمی آگاهانه و آگاهانه از تصویب و تکرار و پخش این دروغ ها بود تا بتواند بیننده خود را حفظ کند.”

اگرچه Dominion به 28 ایالت خدمت می کند ، اما تا انتخابات 2020 این امر در خارج از جامعه انتخابات ناشناخته بود. در این دادخواست آمده است كه هم اكنون به طور گسترده ای در محافل محافظه كار مورد هدف قرار گرفته است ، كه توسط میلیون ها نفر به عنوان یك شرور اصلی در یك داستان خیالی دیده می شود كه در آن دموكرات ها در سراسر كشور برای سرقت آرا to ترامپ توطئه می كردند.

کارمندان Dominion ، از مهندسان نرم افزار تا موسس آن ، مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. برخی تهدید به مرگ شدند. وكلا گفتند كه این شركت “آسیب اقتصادی عظیم و جبران ناپذیری” دیده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا ، به دروغ ادعا کرد تقلب در رای دهندگان هزینه انتخابات 2020 را به او تحمیل کرد.

ایوان ووچی / AP

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا ، به دروغ ادعا کرد تقلب در رای دهندگان هزینه انتخابات 2020 را به او تحمیل کرد.

یکی از کارمندان ، اریک کومر ، به AP گفت که به دلیل ادعاهای نادرست مجبور شده است برای تهدید به مرگ پنهان شود. وی از ستاد انتخاباتی ترامپ ، ستون نویسان محافظه کار رسانه ها و رسانه های محافظه کار نیوزمکس و شبکه خبری یک امریکا شکایت کرده است.

Dominion همچنین از جولیانی ، پاول و مدیر عامل شرکت MyPillow مستقر در مینه سوتا به دلیل این ادعاها شکایت کرده است. یک شرکت فناوری رقیب ، Smartmatic USA نیز از فاکس نیوز به دلیل ادعاهای انتخاباتی بابت مبلغی مشابه شکایت کرد. برخلاف Dominion ، مشارکت Smartmatic در انتخابات 2020 فقط به شهرستان لس آنجلس محدود شد.

وکلای Dominion گفتند که آنها هنوز علیه شخصیت های خاص رسانه ای در فاکس نیوز شکایت نکرده اند اما درب آن همچنان باز است. وکلای دادگستری گفتند که برخی در فاکس نیوز می دانستند که این ادعاها نادرست است اما نظرات آنها غرق است.

وکیل استیون شاکلفورد گفت: “این کار با فاکس در این باره متوقف می شود.” “فاکس تصمیم گرفت این را در همه سیستم عامل های خود قرار دهد. آنها بازپخش کردند ، آن را در شبکه های اجتماعی و جاهای دیگر بازنشر دادند. “

این شکایت در دلاور تشکیل شد ، جایی که هر دو شرکت در آن ادغام شده اند ، اگرچه دفتر مرکزی فاکس نیوز در نیویورک و Dominion در دنور مستقر است.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>