شورای ولینگتون در حال لابی برای بازگشت دوباره اتوبوس ها به مالکیت عمومی است

[ad_1]

شورای منطقه ای ولینگتون این هفته با لابی دولت اجازه می دهد تا خود را در اختیار داشته باشد و اتوبوس های خود را در اوایل دهه 1990 حرکت دهد.

وزیر حمل و نقل مایکل وود روز چهارشنبه گفت که وی برای بازگرداندن اتوبوس ها و زیرساخت های مربوطه به مالکیت عمومی آزاد است.

Paul Eagle ، نماینده Rongotai گفت که ولینگتوني ها “خواهان” شورای منطقه برای اداره اتوبوس ها به عنوان خدمات عمومی هستند. وی گفت: “این یک سرویس عمومی است ، بنابراین باید توسط یک نهاد عمومی اداره شود.”

رئیس شورای منطقه ای داران پونتر تأیید کرد که این شورا این هفته گزارشی را به دولت ارائه می دهد که – با فرض موافقت شورایاران در روز پنجشنبه – خواستار تغییر در نحوه مناقصه و کار حمل و نقل عمومی است.

بیشتر بخوانید:
* با ادامه اختلاف حقوق ، رانندگان اتوبوس دادخواست پارلمانی را برای اصلاح حمل و نقل عمومی آغاز می کنند
* کرونا ویروس: رانندگان اتوبوس در حالی که تعداد مسافران فرو می رود نگران “آسیب پذیری” هستند
* کرونا ویروس: صداقت سیاست جدیدی در مبارزه با ویروس در حمل و نقل عمومی است

داران پونتر ، رئیس شورای منطقه ای بزرگ ولینگتون ، اتهام بازگشت اتوبوس به مالکیت عمومی را بر عهده دارد.

روزا وودز / چیزها

داران پونتر ، رئیس شورای منطقه ای بزرگ ولینگتون ، اتهام بازگشت اتوبوس به مالکیت عمومی را بر عهده دارد.

این تغییر اساسی خرید و راه اندازی اتوبوس برای شوراها را بسیار آسان می کند تا اینکه قراردادها را برای مناقصه ارسال کند. این لزوماً به معنای تصاحب مالکیت اتوبوس ها توسط شوراها نیست بلکه این گزینه را به گزینه ای مناسب تبدیل می کند.

اگر این طرح پیش برود ، اتوبوس های ولینگتون برای اولین بار از سال 1992 به مالکیت عمومی درمی آید. این همچنین به معنای وارد شدن شورای منطقه به موضوع غالباً دستمزد و شرایط رانندگان اتوبوس است.

این مسئله ، با وجود اتوبوس های ولینگتون که بیشتر متعلق به شرکت های خصوصی ترانزوربان و NZ Bus بود ، در هنگام توقف مذاکرات در آوریل ، رانندگان NZ اتوبوس را قفل کردند. دادگاهی به آن قفل پایان داد. اعتصاب 24 ساعته متعاقب آن صورت گرفت و اعتصاب دوم با معامله این شرکت و اتحادیه متوقف شد ، که هنوز توسط اعضای این هفته تصویب نشده است.

اما پونتر روز چهارشنبه گفت كه اگر شورا زمام امور را به دست گیرد ، شورا به رانندگان دستمزد معاش پرداخت می كند – كه در سپتامبر ساعتی 22،75 دلار می شود – و احتمالاً بیش از این نیز به این دلیل است كه حقوق و دستمزد زندگی هنوز برای جلب رانندگان به اندازه كافی برای زندگی کافی نیست. در ولینگتون

وی گفت ، زمان ایده آل برای تصدی مسئولیت شورا زمانی بود که اپراتورهای فعلی قراردادهای فعلی خود را طی پنج تا شش سال پایان دادند.

اگر این توافق انجام شود ، لزوماً شرکتهای فعلی را مجبور به انصراف نمی کند ، اما این می تواند به معنای مناقصه شورای منطقه ای برای خرید قرارداد ، خرید اتوبوس ، تعیین دستمزد ، اما اجازه دادن به یک شرکت خصوصی برای انجام کارهای روزمره باشد. اجرای آن

وی انتظار داشت که ارسال ، که قبل از موعد مقرر در روز جمعه به وزارت حمل و نقل ارسال می شود ، در صورت تصویب دولت ، الگوی عملیاتی حمل و نقل عمومی (PTOM) را تغییر دهد یا یک سیستم کاملاً جدید ایجاد کند.

اندی فاستر ، شهردار ولینگتون می تواند در شورای منطقه ای منطقی باشد - برخلاف شورای شهرش - که بیشتر در سیستم اتوبوس سرمایه گذاری می شود.

KEVIN STENT / مواد

اندی فاستر ، شهردار ولینگتون می تواند در شورای منطقه ای منطقی باشد – برخلاف شورای شهرش – که بیشتر در سیستم اتوبوس سرمایه گذاری می شود.

پونتر گفت ، مدل فعلی اجرای سیستم اتوبوسرانی را برای شوراها کاملاً غیرممکن کرده است.

در حالی که شوراها در حال حاضر ، از نظر فنی ، می توانند برای استفاده از اتوبوس ها به خود مناقصه بدهند ، اما در واقع این امکان وجود ندارد زیرا سیستم فعلی برای تشویق به رقابت طراحی شده است.

پونتر گفت که شورای منطقه ای – که قبلاً قطارها را اداره می کرد و کل منطقه از جمله وایرا آرپا را تحت پوشش خود قرار داده بود – برای بازپس گیری کار بهتر از شورای شهر بود.

اندی فاستر ، شهردار ولینگتون گفت که می تواند منطقی را متوجه شود که شورای منطقه ای می تواند کنترل خود را از دست بدهد ، مانند داشتن انبارها یا اتوبوس ها. اما او “بسیار محتاط” بود که مستقیماً رانندگان را به کار می گیرد ، خصوصاً با توجه به شانس فعالیت های صنعتی.

وی گفت که شورای شهر از طریق شورای شهر ولینگتون تا سال 1992 صاحب این اتوبوس ها بود اما به احتمال زیاد ترجیح نمی داد دوباره وارد آن شود.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>