سلامتی: 5 کار کوچک که باید در روز جمعه انجام دهید تا از آخر هفته خود نهایت استفاده را ببرید

[ad_1]

روز جمعه دوباره دور خود را فرا گرفته و هفته دیگر محاصره / WFH / آموزش در خانه به پایان رسیده است.

اما در حالی که همه ما دوست داریم دو روز آینده را برای اوقات فراغت برنامه ریزی کنیم ، این روزها خانه های ما نیز به عنوان محل کار ما عمل می کنند ، بسیاری از ما تلاش می کنیم تا وقتی آخر هفته “دفتر” را ترک می کنیم ، به درستی خاموش شویم.

به نظر آشناست؟

در اینجا پنج روش آسان برای کمک به شما در انتقال راحت تر به حالت “آرامش” آخر هفته وجود دارد:

1. فراموش نکنید که کار خود را در محل کار رها کنید: بله ، خانه های ما نیز این روزها دفاتر ما هستند. اما این بدان معنا نیست که وقتی زمان ترک کار برای روز و قطعاً آخر هفته فرا رسیده است ، نباید سعی کنید آن را پشت سر بگذارید. در حقیقت ، مهمتر از هر زمان دیگری این است که شما موفق شوید برای خود حد و مرز تعیین کنید و تصمیم بگیرید که روز کاری شما به چه نقطه ای پایان می یابد و زمان خانه شما آغاز می شود.

این گفته آسانتر از انجام است ، به خصوص در این عصر فناوری ، جایی که ما به طور مداوم به ایمیل خود دسترسی داریم ، و استرس و نگرانی های کاری برای آخر هفته در خانه با ما مجاز است. اما به یاد داشته باشید ، شما با خاموش نشدن به هیچ کس لطف نمی کنید و باید هدف خود را تبدیل به یک مکان ذن کامل کنید. قبل از اینکه لپ تاپ خود را ببندید و یا برای تعطیلات آخر هفته از ایمیل خود خارج شوید ، تصمیم آگاهانه بگیرید که استرس خود را در آنجا بگذارید ، نه اینکه آن را در آخر هفته و وقت خود با خود حمل کنید.

2. ایجاد یک فضای آرامش بخش: کمی مرتب عمل کنید (حتی اگر این بدان معنا باشد که فقط دور از چشم خود به هم ریخته باشید). چراغ ها را کم کنید ، یک شمع روشن کنید و برخی از موسیقی ها را روشن کنید که باعث آرامش شما می شود. اغلب چیزهای کوچکی است که باعث می شود شانه های خود را پایین بیاورید و واقعاً آرام شوید. اوه ، و اگر تمایلی به پخت و پز ندارید ، جمعه شب را بیرون بکشید. شما سزاوار آن هستید.

3. جرعه چای تسکین دهنده: به جای اینکه بلافاصله آن بطری شراب را در یخچال خود بشکنید ، چرا امتحان نکنید و یک نوشیدنی گرم مانند چای گیاهی بنوشید ، زیرا این مواد به دلیل اثر آرام بخشی روی بدن و ذهن شما شناخته می شوند. چای بابونه و نعناع هر دو گزینه خوبی هستند.

4. استراحت و رها کردن استرس را تجسم کنید: با تمرکز روی خود و تنفس به بدن خود کمک کنید تا آرام شود. به پشت دراز بکشید و از بالای سر به پایین تا انگشتان پا اسکن روانی کنید. هر قسمت از بدن خود را تجسم کنید ، در هر مکانی که استرس و ناراحتی دارید نگه دارید و نفس عمیق بکشید. وقتی آن قسمت شل شد ، ادامه دهید.

5. دستگاه ها را خاموش کنید و حضور داشته باشید: در صورت تحمل ، تلفن ، iPad ، حتی تلویزیون را خاموش کنید. پروفایل های شبکه های اجتماعی شما می توانند بدون شما کار کنند ، و صبح ها نیز در آنجا خواهند بود – البته بعد از اینکه به خودتان اجازه دادید روز خود را به روشی آرامش بخش شروع کنید.

حالا ، چه کسی برای آخر هفته آماده است؟

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>