دو نفره پدر و پسر آمریکایی اعتراف کردند که به فرار بین المللی کارلوس غسن برای فرار از ژاپن کمک کرده اند

[ad_1]

کارلوس غسن ، بزرگراه سابق اتومبیل ، در حالی که برای مصاحبه با آسوشیتدپرس ، در داخل آسانسور ایستاده است ، در دبی ، شمال بیروت ، لبنان ، سه شنبه ، 25 مه 2021.

حسین ملا / AP

کارلوس غسن بزرگ فراری سابق اتومبیل در حالی که برای مصاحبه با آسوشیتدپرس در آسانسور ایستاده است ، در دبی ، شمال بیروت ، لبنان ، سه شنبه ، 25 مه 2021.

دو آمریکایی متهم به کمک به رئیس سابق نیسان ، کارلوس غسن برای فرار از ژاپن در حالی که وی متهم به سو of رفتار مالی بود ، روز دوشنبه توافق کردند که در طرحی برای فرار وی از کشور شرکت کردند.

اظهارات مایکل تیلور و پسرش ، پیتر ، در روز افتتاح دادگاه خود در توکیو نشان می دهد که این دو قصد ندارند با اتهام کمک به یک مجرم مبارزه کنند. این مجازات حداکثر تا سه سال زندان دارد.

دادستان بیانیه ای را خواند كه مایكل تیلور ، برت سبز سابق آمریكا و پیتر تیلور را متهم كردند كه قصد داشته اند غوسن را در جعبه تجهیزات موسیقی پنهان كنند.

این هواپیما بر روی یک هواپیمای جت در شهر اوزاکای غربی بارگیری شد که وی را در دسامبر سال 2019 از طریق ترکیه به لبنان رساند. در بیانیه آمده است: “شما به او کمک کردید که فرار کند”.

بیشتر بخوانید:
* Defiant Ghosn امیدوار است که کاوشگرهای فرانسوی نام او را پاک کنند
* دو متهم به قاچاق رئیس سابق نیسان در خارج از ژاپن در یک جعبه
* نیسان با شکایت از غوسن ، 140 میلیون دلار خسارت خواستار شد

پس از بحث مختصر با قاضی ارشد هیدئو نیرایی و وکلای مدافع ، تیلورها توافق کردند که هیچ خطایی در بیانیه وجود ندارد.

تیلورها سال گذشته در ایالت ماساچوست آمریکا دستگیر و در ماه مارس به ژاپن تحویل داده شدند. بر خلاف ایالات متحده ، لبنان هیچ قرارداد استرداد با ژاپن ندارد. غوسن تابعیت فرانسه ، لبنان و برزیل را دارد.

مقامات می گویند غسن تایلورها را با حداقل 1.3 میلیون دلار آمریکا (1.82 میلیون دلار) استخدام کرد. در بیانیه دادستانی روز دوشنبه گفته شد که 500000 دلار آمریکا از طریق حساب پسر غسن ، آنتونی به پیتر تیلور واریز می شود.

غوسن قبل از دستگیری در سال 2018 ، به مدت دو دهه شرکت نیسان موتور را هدایت می کرد. وی به جعل گزارش های اوراق بهادار در گزارش دادن کمتر از غرامت خود و نقض اعتماد در استفاده از پول نیسان برای منافع شخصی متهم شد. او می گوید بی گناه است.

پیتر تیلور در ژانویه در بیانیه ای به دادگاه ماساچوست گفت که او در سال 2019 در ژاپن با غوسن ملاقات کرد تا شرکت بازاریابی دیجیتال خود را برای کمک به ترمیم اعتبار مخدوش غوسن ارائه دهد. وی گفت غسن از او خواسته است تا از طرف همسرش برایش هدیه ، غذا و دی وی دی بیاورد و از جمله برای اقوام در لبنان هدیه تحویل دهد.

پیتر تیلور گفت که او در 29 دسامبر 2019 ژاپن را به مقصد شانگهای ترک کرد و هنگامی که غوسن به فرار متهم شد در ژاپن نبود. وی طبق سندی از دادگاه منطقه ای ماساچوست ، منكر شد كه در آن زمان با پدرش در ارتباط بوده است.

در بیانیه دادستانی روز دوشنبه گفته شد که شخص سوم ، جورج-آنتوان زایک ، در تهیه چمدانی که غوسن در آن پنهان کرده بود ، به مایکل تیلور کمک کرد. زایک دستگیر نشده است.

قبل از دستگیری ، غوسن یک ستاره صنعت اتومبیل سازی بود زیرا که نیسان را از آستانه ورشکستگی سازماندهی کرد پس از آنکه رنو در سال 1999 توسط شریک اتحاد فرانسه به ژاپن فرستاد.

حسین ملا / AP

قبل از دستگیری ، غوسن یک ستاره صنعت اتومبیل سازی بود زیرا که نیسان را از آستانه ورشکستگی سازماندهی کرد پس از آنکه رنو در سال 1999 توسط شریک اتحاد فرانسه به ژاپن فرستاد.

غوسن گفته است كه در حالی كه با قرار وثیقه بیرون بود از ژاپن فرار كرد زیرا انتظار نداشت كه دادرسی عادلانه داشته باشد. بیش از 99 درصد پرونده های کیفری در ژاپن منجر به محکومیت می شود.

هیچ مقام اجرایی ژاپنی در رسوایی نیسان ، تولید کننده ماشین الکتریکی Leaf ، مستقر در یوکوهاما ، مدل های ساب کامپکت مارس و لوکس اینفینیتی متهم نشده است.

استرداد مقامات بین ژاپن و ایالات متحده حتی در مورد جرایم جدی نسبتاً نادر است. مجازات احتمالی سه سال زندان حداقل مورد نیاز برای استرداد است.

این تصویر در تاریخ 30 دسامبر 2019 از فیلم دوربین امنیتی ، مایکل تیلور ، مرکز و جورج-آنتوان زایک را در کنترل گذرنامه در فرودگاه استانبول ترکیه نشان می دهد.

اعتبار نیافته / AP

این تصویر در تاریخ 30 دسامبر 2019 از فیلم دوربین امنیتی ، مایکل تیلور ، مرکز و جورج-آنتوان زایک را در کنترل گذرنامه در فرودگاه استانبول ترکیه نشان می دهد.

به طور جداگانه ، یك آمریكایی دیگر ، گرگ كلی ، معاون اجرایی سابق نیسان ، به اتهام كمبود غرامت غسن در حال محاكمه است. این دادگاه در ماه سپتامبر و در دادگاه منطقه توکیو نیز آغاز شد.

کلی می گوید که او بی گناه است و فقط در یافتن راه های قانونی برای پرداخت پول بیشتر به غوسن برای جلوگیری از رفتن او به یک شرکت سازنده رقیب شرکت داشته است.

قبل از دستگیری ، غوسن یک ستاره صنعت اتومبیل سازی بود زیرا که نیسان را از آستانه ورشکستگی سازماندهی کرد پس از آنکه رنو در سال 1999 توسط شریک اتحاد فرانسه به ژاپن فرستاد.

غوسن پرداخت خود را با حدود 1 میلیارد ین (12.8 میلیون دلار NZ) به نصف آنچه دریافت می کرد کاهش داد ، از سال 2010 ، زمانی که ژاپن خواستار افشای حقوق بالای مدیران شد.

نگرانی این بود که ممکن است جبران خسارت نسبتاً زیاد وی مورد پسند قرار نگیرد زیرا مدیران ارشد ژاپنی تمایل دارند بسته های دستمزد کمتری را نسبت به سایر همتایان خود در سایر کشورها تهیه کنند.

در مرکز دادگاه کلی این سال وجود دارد که آیا پرداخت غسن قانون را به تعویق انداختن غرامت که باید گزارش می شد نقض کرده است؟ چندین مدیر ارشد نیسان ، از جمله برخی دیگر از غیر ژاپنی ها ، از این کمبود اطلاع داشتند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>