تسلا با تنظیم کننده های چینی روی یخ نازک است

[ad_1]

نظر: ایلان ماسک در طی دو سال کار بهتری در زمینه فروش و ساخت اتومبیل در چین نسبت به دهه گذشته در ایالات متحده انجام داده است. او به عنوان یک تجارت خارجی ، با مقامات هم سواری نرم داشته است – تا همین اواخر.

ماه گذشته ، یکی از مالکان تسلا در نمایشگاه خودرو شانگهای با پریدن روی سقف مدل 3 و ادعای ترمزهای معیوب ، پدرش را در بیمارستان فرو برد و به این شرکت اعتراض کرد. تصاویر این حادثه شرکت را به مرکز طوفان رسانه های اجتماعی چین تبدیل کرد. این درست زمانی اتفاق افتاد که این شرکت درآمد حاصل از انفجار در این کشور را اعلام کرد و چین در سه ماهه مارس حدود 30 درصد از درآمد را به خود اختصاص داد. این یک حماسه در حال انجام است و نهادهای نظارتی اکنون وارد عمل شده اند.

این یک معامله بزرگ برای تسلا است. شرکتی که اغلب با وقاحت رفتار می کند ، برخی از داروهای خود را تهیه می کند. نحوه برخورد مسک با این مسئله موفقیت او را نه تنها در چین بلکه در سراسر جهان تعیین خواهد کرد.

تسلا مدت ها است که از استراتژی پایین نگه داشتن سر خود در چین پیروی کرده و از اعلامیه های بزرگ در مورد فعالیت های خود و تنظیم کنندگان اجتناب کرده است. هفته گذشته در تماس درآمد سه ماهه اول ، مدیران به سختی از کشور و کارخانه شانگهای آن نام بردند.

این استراتژی این بار جواب نداده است. پس از پاسخ ناسازگار در ابتدا به شکایت این زن و سرزنش رسانه های دولتی ، واحد محلی تسلا به بیش از حد رانندگی پرداخت – عذرخواهی کرد ، داده های مربوط به حادثه را به مقررات قانونی تحویل داد و سعی در جلب حمایت عمومی داشت.

بیشتر بخوانید:
* تسلا نمی تواند فقط موعظه ها را تغییر دهد
* بایدو غول فناوری چینی سرویس تاکسی بدون راننده پولی را در پکن راه اندازی می کند
* تصادف تصادفی تسلا با محققان ایمنی تاریخ متزلزل این شرکت را برجسته می کند
* تسلا می گوید متأسفم زیرا نارضایتی در چین پس از اعتراض صعود می کند

این شرکت هفته گذشته در بیانیه ای به نقل از رسانه محلی Caixin گفت: “هنگامی كه فشار بیشتر بود ، ما مراقبت و حمایت رانندگان خود را احساس می كردیم.” نمادهای پشتیبانی ارسال شده به نمایندگی ها – از جمله چای حباب دار ، دسرها و سخنان دلچسب طرفداران – مشکلات آنها را “ناپدید می کند” ، کایکسین با بیان جمله اظهار داشت.

یک سوم درآمد تسلا از فروش در چین حاصل می شود ، بنابراین نیاز است تا رگولاتورهای چینی را راضی نگه دارد.

دیوید زالوبوفسکی / AP

یک سوم درآمد تسلا از فروش در چین حاصل می شود ، بنابراین نیاز است تا رگولاتورهای چینی را راضی نگه دارد.

این رویه نرم کننده کاملاً در تضاد با موضع تسلا در مقاله وال استریت ژورنال ایالات متحده است که هفته گذشته انبوهی از رفتارهای بلندپسندانه و ناسازگارانه در برخورد با نهادهای نظارتی ایالات متحده را ثبت کرده است. این روزنامه گزارش داد ، هنگامی که یکی از آنها در مورد تحقیقات سقوط در سال 2018 با ماسک تماس گرفت ، میلیاردر تلفن را قطع کرد و گفت که این شرکت از تحقیق خارج شده است. بر اساس این مقاله ، تسلا بیش از دو سال از انجام بازرسی کامل در کارخانه باتری نوادا از مسئولان بهداشت و ایمنی جلوگیری کرده است.

هنگامی که روزنامه از ماسک خواست در مورد گزارش خود اظهار نظر کند ، او با یک شکلک “مدفوع” پاسخ داد و از توضیح بیشتر توضیح داد. این پرواز در چین نخواهد بود. اما باز هم ، رویکرد نرمتر تسلا که دوباره متولد شد نیز خیلی خوب پایین نمی رود.

رسانه های دولتی طی هفته گذشته فعالانه وارد عمل شده اند. یک مقاله خاطرنشان کرد این شرکت “با یک چالش اعتبار روبرو شده است.” سرمقاله دیگر گفت که مشاغل با بودجه خارجی در چین “اگر بخواهند قلبشان را جلب کنند باید با مصرف کنندگان چینی صادقانه رفتار کنند.”

ایلان ماسک با نهادهای نظارتی ایالات متحده رابطه کاملاً متفاوتی دارد و گفته می شود که از یکی آویزان شده است.

Britta Pedersen / AP

ایلان ماسک با نهادهای نظارتی ایالات متحده رابطه کاملاً متفاوتی دارد و گفته می شود که از یکی آویزان شده است.

سومین نفر اضافه کرد که تسلا “یک درس سخت درباره آنچه که برای موفقیت در بازار چین لازم است آموخته است.”

از نظر تسلا ، یک شکست در چین فقط یک سوم از درآمد آن را به خطر نمی اندازد. همچنین می تواند جاه طلبی های بزرگتر ماسک را برای پایین آوردن قیمت اتومبیل های برقی به خطر بیندازد. تولید در چین برای فروش صادرات به اروپا مهم است و به سرعت تبدیل به یکی از بزرگترین بازارهای اتومبیل سبز می شود.

پکن از نشان دادن سمت انضباطی خود خجالتی نیست ، به ویژه هنگامی که صحبت از بخش خصوصی می شود – همانطور که نشان داد جک ما در سالهای اخیر بنیانگذار Alibaba Group Holding Ltd. همراه با فشار فزاینده بر سایر شرکت های بزرگ ، پاشنه پا است شرکت های فناوری در کشور.

در عین حال ، بدون شک رابطه بین تسلا و پکن از نظر دو طرف سودمند است. چین روی تسلا حساب کرده است تا برچسب Made in-China را از شر نگرانی های طولانی در مورد کیفیت خلاص کند. حدود 90٪ قطعات خودروهای تولیدی این شرکت در شانگهای در داخل کشور تهیه می شود.

تسلا باید بهتر از رفتارهای غیرمستقیمانه رفتار در چین مانند بازار داخلی خود می دانست. حتی بهترین رفتارهای شرکت های چین نیز باید گام خود را تماشا کنند. اگر ماسک از این قسمت درس نگیرد ، عواقب آن می تواند فراتر از شانگهای باشد.

Anjani Trivedi مقاله نویس نظرات بلومبرگ است که شرکت های صنعتی در آسیا را پوشش می دهد. وی پیش از این در وال استریت ژورنال کار می کرد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>