اولین بررسی درایو: مزدا MX-30

[ad_1]

  • MAZDA MX-30
  • حدود قیمت: 74990 دلار
  • پیشرانه ها: باتری لیتیوم یون 35.5 کیلووات ساعت و یک موتور الکتریکی همزمان همزمان با 107kW / 271Nm ، FWD.
  • استایل بدن: SUV 5 درب
  • حراج: اواسط سال 2021

اولین تولید Mazda EV تنها چند ماه با فروش در نیوزیلند فاصله دارد ، اما ما باید آن را برای رانندگی در جاده های کیوی ببریم ، فقط برای اینکه ببینیم در چه وضعیتی قرار داریم.

از من یک متخصص فوری بساز: چه چیزی باید بدانم؟

اولین تولید انبوه Mazda یک چیز کوچک زیبا است.

دیمین اوکارول / چیزها

اولین تولید انبوه Mazda یک چیز کوچک زیبا است.

همانطور که گفته شد ، MX-30 اولین تولید انبوه Mazda EV است. در حالی که نسخه های دیگر ، مانند هیبرید ملایم که در حال حاضر در استرالیا برای فروش است و توسعه دهنده دور موتور دورانی که قول زیادی داده است ، احتمالاً در اینجا خواهد آمد (اگرچه نسخه دوم هنوز برای تولید تأیید نشده است) ، MX- الکتریکی خالص- 30 چیزی است که ما در اینجا در نیوزیلند به دست می آوریم.

بیشتر بخوانید:
* مزدا اولین MX را بازیابی می کند
* رونمایی جهانی: MX-30 اسپرت EV-SUV اسپرت مزدا است
* همه چیزهای الکتریکی در سال 2021 عرضه می شوند
* مزدا مدل های ویژه تولد 100 سالگی را فاش می کند

بنابراین ، چرا که ما انتظار طولانی بودن خودروهای الکتریکی دیگر را داریم زیرا تولیدکنندگان درگیر تلاش برای بدست آوردن هرچه بیشتر فروش در اروپا قبل از جریمه های بزرگ برای اهداف از دست رفته انتشار هستند ، آیا ما یکی از اولین بازارهای خرید مزدا هستیم؟

مزدا تمام تلاش خود را کرده است تا MX-30 ابتدا مانند یک مزدا احساس شود.  فقط یکی که اتفاقاً EV هم هست.

دیمین اوکارول / چیزها

مزدا تمام تلاش خود را کرده است تا MX-30 ابتدا مانند یک مزدا احساس شود. فقط یکی که اتفاقاً EV هم هست.

این آسان است – مزدا تنها با فروش وسایل نقلیه در بازارها که واقعاً باعث ایجاد تغییر در آنها می شود ، رویکرد متفاوتی نسبت به مسائل سبز دارد. مانند هیبریدها (زیرا اگر برای تأمین انرژی آن زغال سنگ می سوزانید ، چه فایده ای دارد؟) ، در حالی که بازاری مانند بازار ما که بیشتر برق خود را از منابع تمیز یا تجدیدپذیر تولید می کند ، زودتر به EV می رسند.

همه اینها بدان معنی است که MX-30 در ابتدا فقط به صورت EV به زلاند نو می آید و همچنین در یک مدل با مشخصات بالا قرار دارد. درجه تاکامی برتر مزدا.

این بدان معنی است که همه نکات برجسته و همچنین سیاستی CX-30 از لوکس پایدار برخوردار است ، مانند صندلی های روکش شده با “چرم وگان” (چرم مصنوعی فوق العاده قانع کننده ای که با استفاده از یک روش پایه آب تولید می شود) ) و پارچه ای با کیفیت بالا که از مواد بازیافتی ساخته شده و همچنین برجسته سازی سبک و لمسی MX-30 – چوب پنبه بازیافتی که سطح لمسی فوق العاده ای را برای عناصر کنسول مرکزی فراهم می کند.

MX-30 دارای فضای داخلی بسیار چشمگیر و با کیفیتی است که از مواد بازیافتی یا تجدید پذیر ساخته شده است.

دیمین اوکارول / چیزها

MX-30 دارای فضای داخلی بسیار چشمگیر و با کیفیتی است که از مواد بازیافتی یا تجدید پذیر ساخته شده است.

همه چیز به نظر می رسد و از همه مهمتر ، بسیار عالی و با کیفیت قابل توجهی احساس می شود ، حتی در کنار نوار بلندی که مزدا با فضای داخلی خود تنظیم کرده است.

فضای داخلی نیز از جلو بسیار جادار است و در حالی که اگر سرنشینان صندلی جلو بلند باشند ، فضای پا عقب ممکن است کمی تنگ باشد ، اما درب “آزاد” (درهای خودکشی نگویید!) دسترسی را به طرز مضحکی آسان می کند و فضای صندوق عقب 341 لیتر با صندلی های عقب در جای خود قرار دارد که برای یک SUV کوچک بسیار مناسب است.

رویکرد مزدا به EVS همچنین شامل تهیه باتری با اندازه “مناسب” در مقابل “برای حداکثر برد حداکثر تا حد ممکن” است.

موتور الکتریکی MX-30 107 کیلووات و 271 نیوتن متر را تولید می کند و خودرو تنظیم شده است تا بیشتر شبیه موتور ICE باشد.

دیمین اوکارول / چیزها

موتور الکتریکی MX-30 107 کیلووات و 271 نیوتن متر را تولید می کند و خودرو تنظیم شده است تا بیشتر شبیه موتور ICE باشد.

به همین ترتیب ، MX-30 بسته باتری 35.5 کیلووات ساعت را ارائه می دهد که دامنه کمی بیش از 220 کیلومتر را فراهم می کند. مزدا می گوید این به منظور ایجاد “تعادل مطلوب بین یک محدوده رانندگی است که به مشتری آرامش خاطر و انتشار CO2 از دیدگاه LCA (ارزیابی چرخه زندگی)” می دهد ، که اساساً به این معنی است که این شرکت CO2 تولید شده توسط باتری را در خود دارد محاسبات ، و هرچه باتری بزرگتر ، CO2 بیشتر است.

و از آنجا که MX-30 عمدتا به ساکنان شهری اختصاص دارد ، به جای کسی که می خواهد قایق خود را از اوکلند به ولینگتون برگرداند و در همان روز برگردد ، هفته ای دو بار (و آنها قطعاً طبق اعتراض نظر دهندگان اینترنت به EV ها وجود دارد …) ، کیلومتر 220 عجیب و غریب بیش از اندازه کافی است ، به خصوص اگر کارهای ساده و معقول را انجام دهید و به راحتی در خانه بکشید. و برای رانندگی با این نقطه از خانه ، مزدا یک شارژر خانگی رایگان Wallbox با MX-30 را برای مدت زمان محدود ارائه می دهد.

کجا رانندگی کردی؟

تا جایی که SUV های کوچک پیش می روند ، سبک Mazda به اندازه بعضی ها وحشی نیست.  اگرچه برخی از عناصر منحصر به فرد را دارد.

دیمین اوکارول / چیزها

تا جایی که SUV های کوچک پیش می روند ، سبک Mazda به اندازه بعضی ها وحشی نیست. اگرچه برخی از عناصر منحصر به فرد را دارد.

از مقر مزدا نیوزلند در کوه ولینگتون اوکلند از طریق بیابانهای ساحل کلیودون از طریق تعدادی از جاده هایی که ما با آنها بسیار آشنا هستیم خارج می شود.

در اینجا ثابت شد که MX-30 به طرز چشمگیری مطابق مفهوم “Jinba Ittai” (پیوند بین یک اسب و سوار آن) مزدا ، با یک چرخش بسیار ماهرانه و ماهرانه عمل می کند که از گشتاور آنی موتور الکتریکی نهایت استفاده را می کند.

گرچه این گشتاور نیست کاملا همانند بسیاری از ماشین های الکتریکی فوری ، همانطور که مزدا تحویل نیرو را تنظیم می کند تا بیشتر شبیه یک وسیله نقلیه سنتی ICE باشد ، به این معنی که گشتاور در ابتدا با یک حرکت کاهش نمی یابد ، بلکه بیشتر فشار می دهید که گاز را بیشتر فشار دهید و کمی بیشتر از بسیاری از خودروهای دیگر نیز آویزان است.

مزدا 100 سال پیش شروع به ساختن چوب پنبه کرد ، بنابراین مناسب است که مواد در داخل MX-30 استفاده شود.

دیمین اوکارول / چیزها

مزدا 100 سال پیش شروع به ساختن چوب پنبه کرد ، بنابراین مناسب است که مواد در داخل MX-30 استفاده شود.

این باعث می شود MX-30 به سرعت از جاده های پر پیچ و خم عبور کند ، اما همچنین باعث می شود احساس مشارکت و رضایت بیشتری داشته باشید – این فقط گوشه و کنار نیست. این همچنین جایی است که رویکرد مزدا به باتری های “مناسب” نیز سود سهام را پرداخت می کند ، زیرا MX-30 احساس می کند که چابک ، پاسخگو و به خوبی سبک است.

با 1654 کیلوگرم ، اینطور نیست در حقیقت این همه نور ، اما یک باتری بزرگتر تعادل دلپذیر MX-30 را از بین می برد و پاسخ دهی آن را کسل می کند ، که تا آنجا که به من مربوط می شود ، ارزش این را دارد که تجارت را از بین ببرد. ممکن است دیگران این احساس را نداشته باشند ، اما صرف نظر از این ، رانندگی مزدا MX-30 امری لذت بخش است.

در حالی که مزدا برای دستیابی به برد 224 کیلومتری خود به مصرف NEDC 18.5 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر اشاره کرده است ، اما در واقع این بهتر است احمقانه آسان باشد ، زیرا بیشتر اتومبیل های در حال راه اندازی حدود 15 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر بازگشتند.

چه چیزی بیشتر از همه برجسته است؟

MX-30 درهای

دیمین اوکارول / چیزها

MX-30 درهای “آزاد” را از RX-8 احیا می کند ، دسترسی عالی به صندلی های عقب و هنگام باز بودن ظاهر منحصر به فرد می دهد.

گرچه فضای داخلی بسیار چشمگیر برجسته است ، اما باید راهی باشد که مزدا برای تولید انبوه EV به عنوان یک مزدا ساخته است.

همان پاسخ دهی تنگ که در همه موارد از مزدا 3 تا CX5 وجود دارد در MX-30 بسیار زیاد است و هوای غول پیکر با کیفیت در مواد آن و همچنین احساس پیچ و مهره باعث می شود پول اضافی برای EV بیش از حد شود بلع آن برابر با ICE است.

چرا می خواهم آن را بخرم؟

از آنجا که شما می خواهید یک خودروی درخشان رانندگی درخشان داشته باشد ، دارای فضای داخلی خارق العاده ای باشد و بدون داشتن سن فضایی عجیب و غریب بخاطر آن چرخش کند.

چرا آن را خریداری نمی کنم؟

زیرا شما کمی بیشتر از یک SUV کوچک شهری با درهای ترفند و سقف شیب دار عقب نیاز دارید یا می خواهید قایق خود را از اوکلند به ولینگتون برگردانید و در همان روز ، دو بار در هفته بکشید. می دانید ، زیرا یک SUV کوچک بدون توجه به قدرت آن ، متناسب با سبک زندگی شما نخواهد بود.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>