اسب بگیرید: مقاومت در برابر اشکال جدید حمل و نقل

[ad_1]

آیا تابحال یکی از سخنان شخصی را شنیده اید که ایده ای بنیادین را ارائه می دهد و می تواند در آن زمان که جهان با بحران جدی بهداشتی و بهداشتی روبرو شده است ، وسیله ای مسلط و پاک تر را جایگزین روش غالب حمل و نقل کند ، اما با تردید و تمسخر روبرو شده است؟

این مرد توسط بسیاری از افراد یک رویا و دیوانه قلمداد می شد ، اما توسط تعداد کمی از افراد نیز به عنوان یک متفکر آینده نگر.

او اولین کسی نبود که مفهومی را ارائه می داد که مطرح می کرد ، اما اولین کسی بود که توانست آن را تا حدی کار کند که بتواند آن را به مردم ایالات متحده آمریکا بفروشد ، با این حال بسیاری از افراد که باید می دانستند او را مورد تمسخر قرار دادند بهتر.

شخصی توسط برخی متفکر انقلابی و در نظر دیگران دیوانه ای که نوع دیگری از حمل و نقل را پیشنهاد می کردند ، در نظر گرفته شد

گتی / بریتا پدرسن

شخصی توسط برخی متفکر انقلابی و در نظر دیگران دیوانه ای که نوع دیگری از حمل و نقل را پیشنهاد می کردند ، در نظر گرفته شد

اما این مرد الون ماسک نامیده نمی شد – نام او الكساندر وینتون بود ، و همچنین او برای شروع میلیاردر نبود ، بنابراین نمی توانست به راحتی با ایده خود پیش برود. در واقع ، او یک بار دیدار عصبانی با یک حامی مالی بالقوه را به یاد آورد که از کار خود مطلع شد و ادعا کرد “از او ناامید شده است”.

بیشتر بخوانید:
* حالت مجنون: کیوی که با الون ماسک در تسلا کار می کرد
* باب بروکی: نکوداشت اسب ، حیوانی که تاریخ بشر را ساخت
* کود اسب در ساحل اوروا ، واکر را عصبانی می کند
* آیا تسلا می تواند با مدل قدیمی فورد مدل T همگام شود؟

این بحث داغ شد و در نهایت حامی بالقوه گفت وینتون احمق است اگر واقعاً فکر کند وسیله نقلیه اش وضع موجود را بهم می زند و معمول می شود.

آینده حمل و نقل می تواند به هر تعداد از اشکال مختلف باشد.

عرضه شده

آینده حمل و نقل می تواند به هر تعداد از اشکال مختلف باشد.

وینتون به یک مرد مصاحبه ای با یک کارآفرین بسیار محترم نشان داد که با اطمینان پیش بینی کرد در مدت زمان یک دهه مردم قادر به خرید چنین وسایل نقلیه با همان هزینه حمل و نقل مرسوم تر و هزینه صرف شده برای حمل و نقل متعارف با حتی پس انداز خواهند بود. ایمنی و کیفیت زندگی در حال بهبود است.

این مرد در مصاحبه گفت: “یك اختراع بزرگ كه تجارت را تسهیل می كند ، كشور را به اندازه كشف انبارهای گسترده طلا غنی می كند.” سرمایه گذار بالقوه مقاله را به طعنه “فقط صحبت کردن یک مخترع دیگر” رد کرد.

اما مرد بسیار اشتباه کرده بود. “مخترعی” که وی از کار برکنار شد غیر از توماس ادیسون نبود و مقاله مصاحبه ای با ادیسون در مورد “کالسکه های بدون اسب” جدید بود که اخیراً در جاده های آمریکا آغاز شده است.

الكساندر وینتون احتمالاً اولین شخصی بود كه یك

عرضه شده

الكساندر وینتون احتمالاً اولین شخصی بود كه یك “اتومبیل” كاملاً كارا به مشتری پرداخت كننده در آمریكا فروخت.

و الكساندر وینتون كاملاً اولین شخصی بود كه در سال 1898 یك کالسکه بدون اسب بنزین کاملاً کارا را به عضوی از مردم ایالات متحده فروخت.

وینتون معاصر چارلز E. Dureya (كه به نظر وی وینتون اولین مرد ساخت اتومبیل در آمریكا بود) و هنری فورد بود كه در تولید خودروهای گفته شده انقلابی ایجاد كرد.

و بحران زیست محیطی و بهداشتی که جهان در آن زمان با آن روبرو بود؟ کاملاً بی شباهت به آنچه امروز با آن روبرو هستیم ، هرچند فاجعه بارتر و بیشتر ، خوب ، کثیف …

الكساندر وینتون و اتومبیل دوم او ، گلوله 2 ، در جام گوردون بنت در ایرلند در سال 1903.

عرضه شده

الكساندر وینتون و اتومبیل دوم او ، گلوله 2 ، در جام گوردون بنت در ایرلند در سال 1903.

در اواخر دهه 1800 ، جمعیت شهرهای بزرگ هنوز هم به اسب به عنوان اصلی ترین وسیله حمل و نقل خود وابسته بودند ، حتی اگر اسب ها با دوچرخه و قطار در آن زمان جایگزین شوند.

فقط در لندن تخمین زده می شد که بیش از 50000 اسب 11000 کابین خوش تیپ و هزاران اتوبوس اسب سوار را بکشند (که هر کدام به 12 اسب نیاز داشتند) و هرروز زایمان در سطح شهر را تحویل می دهند.

و انتشار بسیار وحشتناک بود. فقط آنها انتشار متفاوتی نسبت به آنچه امروزه نگران آن هستیم – هر اسب حدود 7 تا 16 کیلوگرم کود در روز تولید می کند و همچنین بیش از یک لیتر ادرار تولید می کند.

در اواخر دهه 1800 اسب هنوز در بسیاری از مناطق جهان شکل اصلی حمل و نقل بود.  به آن آلاینده ها نگاه کنید.

عرضه شده

در اواخر دهه 1800 اسب هنوز در بسیاری از مناطق جهان شکل اصلی حمل و نقل بود. به آن آلاینده ها نگاه کنید.

این بو نه تنها ناخوشایند بود ، بلکه مقادیر زیادی مگس را نیز به خود جلب کرد که باعث خوشبختی تب حصبه و سایر بیماری های ناخوشایند می شود.

اما ، صبر کنید – موارد بیشتری وجود داشت: اسب استاندارد شما به طور متوسط ​​سه سال طول عمر داشت (زندگی در آن زمان مخصوصاً برای اسبهای کار سخت بود) و وقتی آنها مردند ، آنها به طور کلی کنار جاده رها شدند تا برای یک سال تجزیه شوند کمی ، زیرا دیدن آنها راحت تر بود پس از اینکه چند روز را در زیر آفتاب فرو بستند. پس این هم خوشایند بود.

به زبان ساده ، لندن ساکنان خود را مسموم می کرد. جمعیت اسب به حدی رسیده بود که در سال 1894 روزنامه تایمز با هیجان بیشتری پیش بینی کرد که “در 50 سال دیگر ، هر خیابان لندن زیر 9 فوت کود دفن خواهد شد”.

تهیه شده

رژه اتومبیل که در حدود 6 فوریه 1900 برگزار شد. این اسب می تواند نوشته های روی دیوار را ببیند.

و فقط لندن نبود كه با مشكل روبرو بود – فقط در اقیانوس اطلس ، نیویورك 100000 اسب داشت كه روزانه حدود یك میلیون كیلوگرم کود تولید می كرد.

مقیاس گسترده این مشکل در سال 1898 در اولین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی شهری جهان در نیویورک مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، اما هیچ راه حلی برای آن یافت نشد. به نظر می رسید تمدن شهری محکوم به غرق شدن در زیر دریایی واقعی از تله اسب است.

اما در آن زمان وینتون ، دوریا و از همه مهمتر هنری فورد این کالسکه بدون اسب را توسعه داده بودند ، با کشف فورد راز ساخت گسترده آنها با هزینه ای که مردم از پس آن برآمدند.

خط تولید شرکت وینتون موتور.  طولی نکشید که هنری فورد انقلابی کامل در روند کار ایجاد کرد.

عرضه شده

خط تولید شرکت وینتون موتور. طولی نکشید که هنری فورد انقلابی کامل در روند کار ایجاد کرد.

در آن زمان عدم اطمینان زیادی درمورد اینکه مردم در زمان تعویض اسب خود چه چیزی را واقعاً می خواهند ، وجود داشت – شخصی به نام جوزف بارسالو از نیویورک یک “اسب موتوری” ساخت که شبیه اسب بود ، اما دارای یک چرخ واحد بود. ، با مهارهایی که برای هدایت به دهان اسب متصل شده اند.

اتومبیل هایی که از گاز فشرده شهری (به عبارتی گاز ذغال سنگ) ، هوای فشرده ، آب بیش از حد گرم شده و حتی یک دستگاه موتور چشمه استفاده می کنند که انرژی را در سراشیبی ذخیره می کند و از آن در سربالایی استفاده می کند ، در حالی که اتومبیل های بخار و الکتریکی “مسدود می شوند” بازار »(به گفته وینتون) ، اما در پایان افکار عمومی به بنزین روی آورد زیرا” تمیز ، ایمن و قابل اعتماد “بود.

پر کردن یک ماشین با بنزین بسیار ناراحت کننده تر از تغذیه اسب بود ، زیرا هنوز جایگاه های بنزین کاری نبودند – اولین پمپ بنزین هدفمند در جهان در سال 1905 در میسوری ساخته شد – و اگر اسب شما در طول یک بار انرژی کمتری داشته باشد سفر طولانی می تواند لقمه ای برای غذا خوردن و چرت زدن تقریباً در هر کجا داشته باشد ، بنابراین اضطراب دامنه مساله برای کالسکه های بدون اسب روز بوده است.

وینتون تبلیغات روزنامه را با عنوان “از اسب صرفنظر كنید و در هزینه ، مراقبت و اضطراب نگهداری از آن صرفه جویی می كنید” تبلیغ می كرد ، و با افتخار اعلام می كرد كه واگن های موتوری او “به راحتی اداره می شوند” و “بویی ندارند” ، كه همگی شباهت زیادی به EV دارند. طرفداران خطوط مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی را “بدون نیاز به تعمیر و نگهداری” پخش می کنند (در واقع این کار را نمی کنند ، نه به همان اندازه).

از آن اسب متعفن صرف نظر کنید و راهی بسیار ارزان تر برای حرکت در آغوش بگیرید!

عرضه شده

از آن اسب متعفن صرف نظر کنید و راهی بسیار ارزان تر برای حرکت در آغوش بگیرید!

و البته ، مهمترین چیز این بود – تقریباً شبیه وسایل نقلیه مدرن امروزی – کالسکه های اتومبیلرانی در آن زمان برای سلامتی ما بسیار بهتر از دریایی از سفینه و بیماری بودند که اسب ها ایجاد می کردند.

البته اختلافاتی وجود دارد: در اواخر دهه 1800 ، جمعیت جهان هنوز فقط حدود 1.5 میلیارد نفر بود – در مقایسه با 7.8 میلیارد نفر یا سیاره ای که امروز باید آن را نگه دارد – در حالی که اسب ها با رسیدن ماشین در حال خروج بودند ، اما به سختی می توان از موازات چشم پوشی کرد.

استدلال های مشابه علیه EV ها در ابتدای ورود کالسکه های بدون اسب به موتورها مطرح شد ، اما ما از این موارد عبور کردیم.

اسب ها هنوز در اطراف هستند و ماشین به جایی نمی رود – این فقط چه قدرت هایی است که قرار است تغییر کند. حالا ماشینهای کاملاً خودمختار؟ خوب ، این چیز دیگری است کاملا …

  • اگر از این مقاله لذت برده اید ، فراموش نکنید که آن را با هشتگ #GoElectricNZ به اشتراک بگذارید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>