اتحادیه اروپا سازندگان خودروی آلمانی را به دلیل تبانی در برابر انتشار 1.4 میلیارد دلار جریمه کرد

[ad_1]

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه یک میلیارد دلار (1.4 میلیارد دلار NZ) جریمه به تولیدکنندگان بزرگ اتومبیل آلمانی اعطا کرد و گفت: آنها برای جلوگیری و توسعه سیستم های کنترل انتشار اتومبیل با همدستی توافق کردند.

کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا گفت ، دایملر ، بی ام و و فولکس واگن به همراه بخش های آئودی و پورشه از رقابت در فناوری برای محدود کردن آلودگی ناشی از اتومبیل های سواری بنزینی و دیزلی اجتناب کردند. دایملر پس از افشای کارتل به کمیسیون اروپا جریمه نشد.

این اولین باری بود که کمیسیون اروپا جریمه های تبانی را برای جلوگیری از استفاده از پیشرفت های فنی اعمال می کرد ، نه یک روش سنتی تر مانند تعیین قیمت.

اتحادیه اروپا چهار خودروساز بزرگ آلمانی را یک میلیارد دلار جریمه نقدی محکوم کرد زیرا آنها برای ایجاد محدودیت در توسعه و راه اندازی سیستم های کنترل انتشار اتومبیل با هم تبانی کردند.

Francisco Seco / AP

اتحادیه اروپا چهار خودروساز بزرگ آلمانی را یک میلیارد دلار جریمه نقدی محکوم کرد زیرا آنها برای ایجاد محدودیت در توسعه و راه اندازی سیستم های کنترل انتشار اتومبیل با هم تبانی کردند.

مارگته وستاگر ، رئیس ضد انحصار اتحادیه اروپا گفت كه حتی اگر این شركت ها از فن آوری كاهش انتشار مضرات بیش از حد قانونی برخوردار باشند ، در برابر رقابت مقاومت كردند و فرصت خرید اتومبیل های آلوده كننده را از مصرف كنندگان محروم كردند.

بیشتر بخوانید:
* مدیر عامل سابق فولکس واگن به جرم کلاهبرداری در آلمان متهم شد
* مدیر عامل فولکس واگن “رنسانس” را برای اتومبیل های دیزلی که درگیر آن هستند ، پیش بینی می کند
* فولکس واگن می گوید همکاری با رقبا روش معمول صنعت است
* ‘گازوئیل سازی’ فولکس واگن ممکن است 11 میلیون وسیله نقلیه را تحت تأثیر قرار دهد

وستاگر گفت: “تولیدكنندگان عمداً از انجام رقابت در زمینه تمیز كردن بهتر از آنچه در استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا الزامی است ، خودداری می كردند. و آنها این كار را با وجود در دسترس بودن فناوری مربوطه انجام دادند.”

به گفته وستاجر ، این شرکت ها در مورد مخازن آنبورد حاوی محلول اوره معروف به AdBlue که برای محدود کردن آلودگی موتورهای دیزلی و همچنین دامنه های حرکتی پیش بینی می شود ، قبل از اینکه مخزن نیاز به دوباره پر کردن داشته باشد ، به جریان اگزوز تزریق می شود. مخزن بزرگتر باعث کاهش بیشتر آلودگی می شود.

کمیته اروپا برای اروپا مناسب عصر دیجیتال ، مارگرت وستاگر گفت که حتی اگر این شرکت ها از فناوری کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برخوردار باشند ، در برابر رقابت مقاومت می کنند.

یوهانا جیرون / AP

کمیساریای اروپا برای اروپا مناسب عصر دیجیتال ، مارگرت وستاگر گفت که حتی اگر این شرکت ها از فناوری کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برخوردار باشند ، در برابر رقابت مقاومت می کنند.

وستاگر گفت که همکاری بین شرکت ها هنگامی که منجر به افزایش کارایی مانند معرفی سریعتر فناوری های جدید شود ، طبق قوانین اتحادیه اروپا مجاز است. وی گفت: “اما خط تقسیم روشن است: شرکت ها نباید رفتار خود را برای محدود کردن پتانسیل کامل هر نوع فناوری هماهنگ کنند.”

فولکس واگن گفت که تحقیقات با نتیجه گیری اینکه چندین شکل دیگر همکاری تحت بررسی در قانون ضد انحصاری نامناسب نبوده ، به پایان رسیده است.

این شرکت در بیانیه ای گفت: “كمیسیون (اتحادیه اروپا) با این تصمیم در حال شكستن زمینه های قانونی جدید است ، زیرا این اولین بار است كه همکاری های فنی را به عنوان نقض ضد انحصار تحت تعقیب قرار می دهد.” “این حتی اگر محتوای گفتگوها هرگز اجرا نشده و مشتریها هیچ گاه صدمه ای ندیدند ، این جریمه ها است.”

فولکس واگن گفت که اندازه مخازن تولید شده توسط تمام خودروسازان درگیر “دو تا سه برابر” بزرگتر از بحث در مذاکرات بود. این هیئت گفت که در حال رسیدگی به درخواست تجدید نظر در دیوان عدالت اروپا است.

BMW گفت که بحث در مورد مخازن AdBlue “هیچ تأثیری در تصمیمات محصول شرکت ندارد.” این شرکت گفت که این مهم است که اخطار خوب نشان داد هیچ گونه تبانی مربوط به ادعاهای قبلی استفاده از نرم افزار برای محدود کردن دوز AdBlue وجود ندارد.

بی ام و گفت بر اساس اتهامات اولیه کمیسیون 1.4 میلیارد یورو (2.9 میلیارد دلار NZ) را کنار گذاشته اما در ماه مه به دلیل اثبات نشدن اتهامات جدی تر در این پرونده ، میزان کنارگذاشتن را کاهش داد.

این پرونده به طور مستقیم با رسوایی “دیزل گیت” در دهه گذشته ارتباط نداشت ، زمانی که فولکس واگن اعتراف کرد که حدود 11 میلیون وسیله نقلیه دیزلی در سراسر جهان با نرم افزار فریبنده مجهز شده اند ، که باعث کاهش انتشار اکسید نیتروژن در هنگام قرار دادن اتومبیل بر روی دستگاه آزمایش می شود ، اما در هنگام رانندگی طبیعی اجازه انتشار بیشتر و بهبود عملکرد موتور را می دهد.

این رسوایی 30 میلیارد یورو (51 میلیارد دلار NZ) برای ولفسبورگ ، فولکس واگن مستقر در آلمان ، جریمه و شهرک های مدنی هزینه کرد و منجر به فراخوان میلیون ها وسیله نقلیه شد. خودروهای فولکس واگن در این رسوایی از مخازن اوره استفاده نکردند اما به فناوری کاهش آلودگی دیگری اعتماد کردند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>