آفتاب سوختگی؟ خوردن این 5 ماده غذایی به ترمیم پوست از درون کمک می کند

[ad_1]

طی این دو هفته گذشته ، ایرلند در یک موج گرم حماسی قرار گرفته است.

و گرچه ممکن است به زودی به پایان برسد ، همه ما امیدواریم که مورد بعدی فقط در گوشه ای زندگی کند.

با این حال ، من صادقانه خواهم گفت – من عاشق آفتاب و گرما هستم ، اکنون پوست من به کمی استراحت نیاز دارد. حتی اگر نسبت به فاکتور 50 خود هوشیار بوده باشم ، پس از روزهایی که در هر ساحل در جنوب دوبلین و شرکت ویکلو گذرانده ام ، پوست من هنوز کمی سفت و قرمز احساس می کند.

اما آیا می دانستید مراحلی وجود دارد که همه می توانیم برای تقویت دفاع پوست در برابر آفتاب از درون برداریم.

درسته. و گرچه نمی توانید ضد آفتاب خود را بخورید ، اما در واقع می توانید با آنچه می خورید به التیام آسیب های خورشید کمک کنید. به گفته کارشناسان ، رژیم غذایی بخشی از چگونگی سازگاری ما با محیط خارجی در طول فصول است که اغلب نادیده گرفته می شود و در واقع می تواند در نحوه کنترل پوست ما از آفتاب و گرمای تابستان تفاوت واقعی ایجاد کند.

همچنین، چه زمانی شما با خوردن این غذاها می توانید تغییراتی ایجاد کنید ، زیرا صبح بهترین زمان برای مصرف این غذاهای ترمیم کننده پوست است.

جوزف اس. تاكاهاشی ، دكتر رئیس علوم اعصاب در موسسه مغز پیتر اودانل جونیور در مركز پزشكی دانشگاه تگزاس جنوب غربی است و در مطالعه اخیر ، تاكاهاشی و همكارانش دریافتند كه آنزیمی كه پوست آسیب دیده به اشعه ماورا UV بنفش را ترمیم می كند روزانه دارد. چرخه تولید که می تواند با خوردن غذا در زمان های غیرمعمول تغییر کند.

تاكاهاشی می گوید: “معلوم شد كه ما” ساعت پوست “داریم.

“این احتمال وجود دارد که اگر شما یک برنامه غذایی معمول دارید ، در طول روز بهتر از UV محافظت می کنید. اگر برنامه غذایی غیر طبیعی دارید ، این می تواند باعث تغییر مضر ساعت پوست شما شود. “

پس چه ، چه باید ما در حال خوردن غذا هستیم تا از پوست خود در برابر این همه آفتاب محافظت کنیم؟

بلوبری

بلوبری حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که با رادیکال های آزاد مقابله می کند و می تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب (و همچنین استرس) به پوست آسیب برساند.

اگر می توانید انواع وحشی خود را بدست آورید ، حتی برای شما قدرتمندتر و بهتر هستند. حتی بهتر؟ این توت های کوچک آبی همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین C هستند که می تواند از یک روز در ساحل جلوگیری کند.

آجیل و دانه ها

گردو ، دانه کنف ، دانه چیا و کتان همگی حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 هستند. و از آنجا که بدن ما نمی تواند امگا 3 تولید کند ، ضروری است که آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

وقتی نوبت به پوست ما می رسد ، امگا 3 نیروگاه های کوچکی هستند که به دفع التهاب و محافظت از یکپارچگی و مانع پوست کمک می کنند.

چرا باید واقعاً الان از خوردن آنها اطمینان حاصل کنید؟ امگا 3 همچنین به بدن شما کمک می کند تا به طور طبیعی با اثرات کمی وقت گذراندن در آفتاب کنار بیاید.

هندوانه

غذای تابستانی مورد علاقه و آبدار ما ، آیا می دانید هندوانه نیز انواع و اقسام احمق ها برای شماست؟ به همه ما گفته شده است که بخاطر مقادیر بالای لیکوپن ، یک آنتی اکسیدان قوی ، گوجه فرنگی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم – اما حدس بزنید چه؟ هندوانه در واقع حاوی مقدار بیشتری است.

و خبر خوب؟ لیکوپن هم اشعه UVA و هم اشعه UVB را جذب می کند ، اگرچه طبق یک مطالعه اخیر ، ممکن است مجبور باشید آن را اغلب در یک دوره زمانی بخورید تا این اثر بگذارد.

یعنی بعد از چند هفته مصرف آبدار روزانه هندوانه ، لیکوپن در نهایت می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کند. ضد آفتاب معمولی خود را نیز فراموش نکنید!

چای سبز

در مطالعه ای در سال 2010منبع مورد اعتماد، محققان دریافتند که مصرف چای سبز منجر به کاهش تومورهای ناشی از نور ماورا بنفش در موش ها می شود. آنها نتیجه گرفتند؟ یک فلاوانول موجود در هر دو چای سبز و سیاه معروف به EGCG.

علاوه بر این ، یک مطالعه حیوانی دیگر روی چای سبز نشان داد که آسیب پوست را در اثر نور UVA کاهش می دهد و در برابر کاهش کلاژن محافظت می شود. کلاژن البته همان چیزی است که به پوست ما یکپارچگی و استحکام می بخشد ، به این معنی که بدون آن (یا هنگامی که شروع به کاهش می کند) چین و چروک و افتادگی پوست بیشتر می شود.

گل کلم

به طور کلی ، به ما گفته می شود که برای میوه ها و سبزیجات رنگارنگ انجام دهیم تا مطمئن شویم که آنها به اندازه کافی آنتی اکسیدان دارند. با این حال – یک استثنا وجود دارد. گل کلم در مقایسه با مثلاً فلفل یا کلم پیچ ممکن است کم رنگ باشد – اما این سبزیجات کوچک و هوشمندانه یک مشت (تغذیه ای) بسته بندی می کند.

این سبزیجات چلیپایی حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به مقابله با استرس اکسیداتیو رادیکال های آزاد – مانند نور خورشید کمک می کند.

علاوه بر این ، گل کلم نیز یک ماده غذایی طبیعی ضد آفتاب است. هیستیدین یک اسید آلفا آمینه است که تولید اسید اوروکانیک را تحریک می کند ، که اشعه ماورا بنفش را جذب می کند.

انار

این میوه عجیب و غریب بسیار غنی از آنتی اکسیدان ، اسید الاژیک و دارای عوامل ضد التهابی است – که همگی می توانند به پوست شما کمک کنند تا در برابر سلول آسیب دیده ناشی از اشعه UVA و UVB مقاومت کند.

بعلاوه ، در مورد مبارزه با پیری و پوست آسیب دیده از آفتاب نیز قرار است انار خوب باشد. به نظر می رسد که واقعاً برای ما بسیار جذاب است.

توت فرنگی

همین حالا برخی از این دل انگیزهای آبدار را بردارید. توت فرنگی های تابستانی شیرین نه تنها کاملاً خوشمزه هستند ، بلکه حاوی مقدار زیادی ویتامین C ، ماده مغذی گیاهی هستند که مانند ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و به شما در جلوگیری از سوختن کمک می کند ،

توت های قرمز روشن همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند – باز هم ، همه انواع مفید برای بهبود و محافظت از پوست.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>